Studievalg og videregående studie

Folkesundhedsvidenskab kvote 2

30. september 2015 af PoePoePoe (Slettet)

Hej alle!

Jeg er pt. igang med at læse 1 sem. farmaci på KU - og har fået øjnene op for Folkesundhedsvidenskabsuddannelsen. Snittet er desværre 1,5 karakter over mit eget, og jeg er derfor nødsaget til at søge kvote 2. Er der nogen herinde der har erfaring med at søge kvote 2 på FSV, eller har nogle gode råd til hvad jeg evt. kan gøre for at kvalificere mig yderligere til uddannelsen? 

Tusinde tak! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. september 2015 af Moderatoren

Prøv at tjekke hjemmesiden for uddannelsesstedet, som du vil søge, for hvad de lægger vægt på i ansøgningerne


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. oktober 2015 af dannysannem

Du må jo nok ud og gøre dig  interessant til en kvote vurdering. Og det har du måske undersøgt allerede: http://studier.ku.dk/bachelor/ansoegning-og-optagelse/vurdering-kvote2/

Rønde Højskole har vi et forløb som bl.a. har fokus på det de skriver i noget af det nederste afsnit:

Vi vurderer bl.a. din evne til at koble relevansen af dine erfaringer og kvalifikationer til den uddannelse, du søger, og vi lægger vægt på, at du har kendskab til uddannelsens sigte og indhold. Det har derfor stor betydning, hvad du vælger at fremhæve i din motiverede ansøgning, og hvordan du formidler dine overvejelser om dit uddannelsesvalg.

Specifikt tænker jeg på vores sygepleje- og medicinlinje måske kombineret med nogle af vores idrætsfag, som ikke blot er fysisk aktivitet men også rummer sundhedsperspektiver.

Måske dette kunne være relevant?


Skriv et svar til: Folkesundhedsvidenskab kvote 2

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.