Tysk

Tyskstil med hypotetisk konjunktiv

03. oktober 2015 af Nicoline1997 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle.
Det er ikke en hemlighed, at jeg ikke er super stærk i tysk. Jeg synes derfor, at det er lidt svært at rette min lille opgave i gennem. Så jeg tænkte derfor på, om der var en er jer, som vil være sød at kigge den igennem. Vores opgaveformulering lyder følgende: Skriv en historie (fortælling) eller en tale, hvor du bruger hypotetisk konjunktiv. Konjunktiv-formerne wäre, hätte, würde, gäbe, käme, wüsste (af wissen), müsste, dürfte, könnte skal indgå.

Jeg har valgt at fokusere på emnet, hvad nu hvis at verden var et bedre sted for alle. På forhånd tak. Mvh. Nicoline. PS. Jeg har vedhæftet min opgave i et worddokument.

Vedhæftet fil: Wenn alle reich wären.docx

Brugbart svar (1)

Svar #1
03. oktober 2015 af Gehilfe (Slettet)

Jeg har ikke tid til at sætte streger og give lange forklaringer, men vil gerne skrive teksten om til korrekt tysk. Skriv, hvis du er interesseret.


Svar #2
03. oktober 2015 af Nicoline1997 (Slettet)

Det må du meget gerne, tak. Det vil være en stor hjælp! Og jeg kan sagtens selv prøve at se, hvordan mine fejl er opstået.

Brugbart svar (0)

Svar #3
03. oktober 2015 af Gehilfe (Slettet)

Skal jeg lægge den op her eller sende en besked?


Svar #4
03. oktober 2015 af Nicoline1997 (Slettet)

Du må gerne sende den i besked, tak. Og tusinde tak, fordi du gider at hjælpe :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. oktober 2015 af Gehilfe (Slettet)

Ok, sender den nu.


Brugbart svar (0)

Svar #6
03. oktober 2015 af Stygotius

Ein gutes Beispiel zur Demonstration des hypotetischen Konjunktivs ist dies:

"Wenn wir Wiener Waschweiber wüssten, wo was warmes Wasser wäre, würden wir Wiener Waschweiber weiße Wäsche waschen."


Skriv et svar til: Tyskstil med hypotetisk konjunktiv

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.