Tysk

Hey, er der en som kan rette 7 sætninger tysk? det er til fremlæggelse please

05. oktober 2015 af TabarakN (Slettet) - Niveau: 10. klasse

 Schwarzer September
-    Der palästinensischen Tarnorganisation verlangen dass Baader, Raspe, Ulrike, Astrid, Gudrun und palästinensischen Fänger losgelassen aus die Haftanstalt, weil Sie Zusammenarbeit miteinander.   

-    Der palästinensischen Tarnorganisation tötet zwei jeweiligen Sportler und 9 Geisel. Die Regierung Geber ein Hubschrauber zu der palästinensischen Tarnorganisation wo die 9 Geisel waren in der Hubschrauber. Die Regierung schießt auf Palästinensischen Terroristen, sie wurde wütend und werfen eine Bombe im Hubschrauber und 9 Israelis wurden getötet und 2 Terroristen getötet 

Dansk kommentar/feedback tilbage

mange ta


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. oktober 2015 af Gehilfe (Slettet)

Tarnorganisation > Terrororganisation (NB "Organisation" er ental)

Alle personer (terrorister) skal omtales med efternavn eller fornavn+efternavn. Altså ikke bare "Ulrike, Astrid, Gudrun".

En "Fänger" er en "fanger" ("The Catcher in the Rye": "Der Fänger im Roggen"). Det er ikke en "fange" (fængselsindsat), heller ikke i flertal.

Vær opmærksom på ordklasserne. "Zusammenarbeit" og "Geber" er ikke verber.

Vær omhyggelig med kongruens (verbernes bøjning i person og tal).

Brug den korrekte kasus efter præpositioner.

I en bisætning skal verbet stå til sidst.


Svar #2
05. oktober 2015 af TabarakN (Slettet)

Tak for hjælpen - men forstår ikke noget af hvad du har skrevet

- jeg skal have den rettede så jeg kan se hvilke fejl jeg har lavet :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. oktober 2015 af Gehilfe (Slettet)

Ah, alles klar, dann weiß ich Bescheid.


Skriv et svar til: Hey, er der en som kan rette 7 sætninger tysk? det er til fremlæggelse please

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.