Dansk
Analyse af reklamer
Jeg skal analysere en reklamefilm og en fysisk reklame i et blad. Jeg skal derefter perspektivere og holde dem op mod hinanden... Jeg har enten været så dum eller klog, at vælge reklamefilmen:
https://www.youtube.com/watch?v=S-fvxEq_3DA
som er en forholdsvis lang reklamefilm.
Mit spørgsmål er nu... Hvilke punkter ville være irrelevant for analysen?
(tema/motiv, personkarakteristik, klipning, lyd&musik, Farver&lys&skygge) skal jeg tage disse med?
Svar #1
05. oktober 2015 af TheresaDahl (Slettet)
- Præsentation af reklamen
- Genre (fx kommerciel reklame)
- Afsender /modtager (målgruppe)
- Overtalelseskneb
- Produkt- og livstilsreklame?
- Filmtekniske virkemidler
- Hvad siger de, bruger de billeder?
- Fortolkning/budskab
- Vudering/perspektivering
Svar #2
05. oktober 2015 af Stats
Så du vil fraråde at jeg laver en blanding af filmanalyse og reklameanalyse, når filmlængden 5:32 minutter svarende til en kortfilm.
Mvh Dennis Svensson
Svar #3
05. oktober 2015 af TheresaDahl (Slettet)
Nej jeg synes godt at du kan bruge begge dele, eftersom de filmtekniske virkemidler, måske har en effekt som påvirker selve reklamen, og dermed reklameanalysen. Nu når den er så lang, skulle du måske overordnet fortælle strukturen og hvad det handler om, for så derefter kun at fokusere på nogle enkelte klip eller steder, som viser noget bestemt eller specielt. Du kan jo ikke gå i dybden med hele filmen (medmindre du er meget grundig og du har fået at vide at du skal være så grundig).
Skriv et svar til: Analyse af reklamer
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.