Religion

Hvad betyder denne sætning?

06. oktober 2015 af HFNU (Slettet) - Niveau: B-niveau

bag naturens rørende skønhed er der altså en Skaber??

Kan godt oploade hele teksten , hvis det er .


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. oktober 2015 af hesch (Slettet)

Jeg går ud fra, at de sidste "??" er din tilføjelse.

Skaberen er Gud den almægtige.  ( djævelen står bag hæsligheder/øjebæer ).

Den dybere fortolkning af sætningen kræver nok sammenhængen den indgår i. Dette "altså" indikerer en konklusion på noget tidligerestående.

lidt mere af teksten ville da være dejligt.    :)


Svar #2
06. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Oki...tak .

Jeg oploader teksten

Vedhæftet fil:IMG_1644 (1).JPG

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. oktober 2015 af hesch (Slettet)

Som du(?) selv har tilføjet som noter, er sætningen en logisk konsekvens af det der står fra linie 9, altså at der må stå en designer med vilje og hensigt bag skabelsen af det rørende smukke univers, der nærmest har fungeret optimalt gennem milliarder af år.

Personligt ved jeg ikke om det fungerer optimalt, for jeg har endnu ikke haft lejlighed til at beskue alle de andre milliarder universer ( som jeg tror på ), til sammenligning.  Måske det kan gøres/designes endnu bedre?

Men altså:  Sætningen er en logisk konsekvens af et velgennemført projekt, som Skaberen må stå bag. Hvem ellers?


Svar #4
06. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Hvad handler denne koran sura om?? foruden gud??

Jeg ved den handler hovedsageligt om gudsopfattelsen, men er der andet? hvordan kan man sige gud bliver opfattet meget kort?

Vedhæftet fil:IMG_1646.JPG

Brugbart svar (0)

Svar #5
06. oktober 2015 af hesch (Slettet)

Jeg ved ikke om teksten kan "tåle" en dybere ransagelse/fortolkning. Jeg kan godt lide spørgsmål 1:

Overvej folderens argumentation . . . . . . .

Jeg sad selv med de samme tanker:  Det en folder/reklame/appetizer, kald det hvad du vil.


Svar #6
06. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Ja :) Jeg har prøvet at skrive lidt om spørgsmål 1, men vil selvfølgelig gerne have mere på-hvis jeg har overset noget af det centrale. 

Men ellers svaner jeg lidt omkring tekst 2 ; Jernet( sura 57) vil gerne forstå helt præcis hvordan jeg formulerer gudsopfattelsen. 

Ved du muligvis hvad titlen betyder??? det prøver jeg nemlig lidt at finde frem til


Brugbart svar (0)

Svar #7
06. oktober 2015 af hesch (Slettet)

Jeg bumper lige dit spørgsmål op her.

Jeg tror der skal fagfolk til.


Svar #8
06. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

undskyld hvad mener du ??


Brugbart svar (0)

Svar #9
06. oktober 2015 af hesch (Slettet)

At "bumpe op" betyder at placere din tråd øverst i rækken af populære indlæg, for nu at andre (gerne fagfolk) lettere får øje på indlægget.

Med nærværende skrivelse bumper jeg den op igen.   :)


Svar #10
06. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Ok ja det er en god ide tak

Skriv et svar til: Hvad betyder denne sætning?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.