Fysik

Rettelse af fysikrapport

10. oktober 2015 af Alice12 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, er der nogen som vil være så venlig, og har tid, til at rette min første fysikrapport om Karakteristikker og resistans? :) For vil virkelig gerne have en god karakter, og derfor har jeg brug for en rettelse og nogle tip, for at vurdere om den er iorden!

Vedhæftet fil: Karakteristikker Fysik.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. oktober 2015 af Jegvedingenting

Kan allerede sige at din diskussion og konklusion er lidt "tynd", hvis du kunne tilføje lidt ekstra - dog brugbart- vil det kunne trække dig op. De to dele viser hvor meget af teorien du har forstået og hvad dine reflektioner og observationer har været og hvor meget guf der er  i det.


Svar #2
10. oktober 2015 af Alice12 (Slettet)

Hvad med resten? hvad synes du den ligger til?


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. oktober 2015 af Jegvedingenting

Er det niveau b?


Svar #4
10. oktober 2015 af Alice12 (Slettet)

Ja


Svar #5
11. oktober 2015 af Alice12 (Slettet)

Rettede


Brugbart svar (0)

Svar #6
11. oktober 2015 af hesch (Slettet)

Du skriver:

De mange elektroner i glødetråden støder ind i atomerne, og dette gør at elektronerne hele tiden bremses. Hermed afleverer de deres forøgede bevægelsesenergi til atomerne.

Elektroner har ikke bevægelsesenergi af betydning, når de bevæger sig gennem en modstand eller leder. De bevæger sig med størrelsesordenen nogle millimeter pr. minut, og samtidig er massen forsvindende. De har elektrisk potentiel energi grundet den omgivende elektriske spænding. Når de bevæger sig gennem modstanden, bevæger de sig samtidig gennem et spændingsfald, og den hermed mistede elektriske potentielle energi omdannes til varme.

Hvis elektronerne blev bremset i modstanden, ville elektronhastigheden i modstanden jo blive mindre end fx efter modstanden: Der ville blive en strækning med underskud af elektroner, med en meget høj spænding    ( MV ) til følge.


Brugbart svar (0)

Svar #7
11. oktober 2015 af Jegvedingenting

Rettet version. Det teoretiske kan jeg dog ikke være behjælpelig med da det er for længe siden jeg har haft om det.


Skriv et svar til: Rettelse af fysikrapport

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.