Kemi

Polyaluminiumchlorid

13. oktober 2015 af Redub (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg er i gang med et projekt og er i den forbindelse kommet på ordet "Polyaluminiumchlorid". Jeg har forsøgt at søge på nettet om det, men det har desværre været uden helt.

Så jeg håber der sidder en kemi-nørd et sted, og kan fortælle mig noget mere om polyaluminiumchlorid.

ALT info er relevant :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. oktober 2015 af ChemistryIsKey

Her kan du i hvert fald se strukturen - dog er chlorid modionerne ikke tegnet med.

Har du prøvet at slå op i tabeller eller er der noget specifikt du leder efter? :)


Svar #2
13. oktober 2015 af Redub (Slettet)

Det er fordi jeg lavet et projekt omkring polyaluminiumchlorid som flokmiddel i svømmehaller. Jeg har blandt andet fundet:
 

"De kolloide partikler er normalt negativt ladede. Flokningsmidlerne vil i vand, ved en kemisk reaktion med vandets calciumhydrogencarbonatindhold, danne positivt ladede hydrozidioner som tiltrækker kolliderne."


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. oktober 2015 af ChemistryIsKey

Det lyder meget specifikt - måske du skulle søge noget litteratur om emnet i stedet :)


Svar #4
13. oktober 2015 af Redub (Slettet)

Er prøvet - men det er det nærmeste jeg kan komme. Men tak for hjælpen anyways :)


Skriv et svar til: Polyaluminiumchlorid

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.