Studievalg og videregående studie

Ambassade - uddannelse

29. oktober 2015 af Greybarf (Slettet)

Hej. Jeg har en stor drøm om at arbejde i en ambassade eller, bare i det hele taget, være udstationeret. Det lyder så spændende, så jeg har i gymnasiet valgt studieretningen Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B

Men når jeg skal vælge, hvilken studie jeg senere hen jeg skal tage, ved jeg ikke helt, hvad det skal være. Har tænkt en smule på Statskundskab, men også International Business and Politics.

Jeg håber at, der er nogen der kan hjælpe mig

ps. hvor meget tjener en erfaren diplomat og ambassadør?


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. oktober 2015 af atxn (Slettet)

Synes at de studier du selv har tænkt på lyder meget fornuftige, deu kan evt. spørge en studievejleder på din skole til råds. Med hensyn til lønnen tror jeg den er hemmelig, men kunne ikke forestille mig at den er så ringe endda.


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. november 2015 af Zenin (Slettet)

Statskundskab er i hvert fald ret oplagt. Men det er jo brug for mange forskellige faggrupper på en ambassade. Andre relevante uddannelse kunne kunne eksempelvis også være inden for jura eller økonomi (statsvidenskab).

Lønnen er nok svær at sætte et bestemt tal på, men det kan du nok finde tal på det (da de offentlige lønninger ofte er offentlige tilgængelige)


Skriv et svar til: Ambassade - uddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.