Studievalg og videregående studie

Egnet

30. oktober 2015 af mikkel899 (Slettet)

Hej Studieportalen.

Jeg har lige et spørgsmål. Kan man blive egnet til gymnasiet med et gennemsnit på 5,8, men med to 02'er? (Fransk mundtilig og fransk skriftlig). Jeg har tænkt mig at tage spansk hvis jeg kommer på gym, så kommer aldrig rigtig til at bruge fransk.


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. oktober 2015 af Stats

Hop ud i det... (husk at der nu også er SU klip på erhvervs uddannelser og gymnasielle udd.). 

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
30. oktober 2015 af mikkel899 (Slettet)

Ja, men tænker er der sådan en grænse med hvor mange 02'er man må have på karakterbladet?


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. oktober 2015 af Stats

Hvis din grundskole mener at du ikke er gymnasie egnet, så kan du søge alligevel, og vil sandsynligvis komme til en optagelsesprøve... Men bare rolig. Den er absolut ikke svær..

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #4
31. oktober 2015 af Chrilyngstian

Det kommer meget an på din motivation, da gymnasiet i mange henseender adskiller sig fra folkeskolen. Jeg har selv et knap så pænt gennemsnit på 5 fra mine eksamener i 9. klasse, men jeg dimitterede fra HHX her i sommers med et gennemsnit på 10,6 efter diverse bonusser er medregnet. Meget kan ske ift. både modenhed og motivation på 3 år, og jeg synes derfor, at hvis du har lysten, så skal du kaste dig ud i det. Du bør dog huske på, at man sjældent kommer sovende til gode karakterer og at der kræves et vist aktivitetsniveau, og at du gør noget ud af alle dine afleveringer.

Held og lykke med det.


Brugbart svar (1)

Svar #5
06. november 2015 af tomoyo

Havde selv et snit på 4,6 i 9. klasse og jeg kom ind på hhx hvor jeg nu har et snit på 10 så det burde ikek være noget problem 


Skriv et svar til: Egnet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.