Andre fag

1. standpunktskarakterer i gymnasiet (STX)

03. november 2015 af 656 - Niveau: C-niveau

Jeg skal have mine første standpunktskarakterer om en uge(går i 1.g). Jeg vil spørge om hvad jeg kan forvente? Falder gennemsnittet meget i forhold til folkeskolen? Er meget mundtlig deltagelse påkrævet for at få høje karakterer mundtligt?


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. november 2015 af OliverHviid

Om dit gennemsnit falder eller ej kommer an på din arbejdsindsats... hvis man arbejder fornuftigt og markerer sig i timerne, så behøver ens gennemsnit ikke nødvendigvis at være faldet. Mht. de mundtlige karakterer, så er det vigtigt, at du er aktiv i timerne, da det ellers kan være svært at danne et solidt grundlag for en ordentlig karakter.


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. november 2015 af serieaddicted

At få høje karakterer mundtlig handler ikke om, at svarer på hvert eneste spørgsmål der bliver stillet. Det handler om at sige noget fornuftigt, dvs., at man ikke skal sige noget for at sige noget. Man kan sagtens få høje karakterer ved at svarer kort og præcist. Det kan også sagtens opnås ved at nogle gange stille spørgsmål til læren omkring det pågældende emne, hvis man måske er den lidt generte type. 


Skriv et svar til: 1. standpunktskarakterer i gymnasiet (STX)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.