Biologi

Katalase rapport

11. november 2015 af majsingym (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej :-)
Jeg skal lave en rapport over Katalase Michaelis-Mente i rodselleri, og jeg har lavet hele rapporten, bortset fra spørgsmålene i diskussionen, da disse driller mig lidt.

Er der en der evt. kan hjælpe mig lidt på vej med dem? Rapporten er tilføjet som en fil til dette spørgsmål, og her er spørgsmålene i diskussionen:

a) diskuter om der er en anvendelig metode til a finde Vmax og Km.
b) ud fra din viden om enzymers struktur og funktion ønskes en kort redegørelse for, hvorfor enzymprocessernes aktivitet er forskellig ved de forskellige betingelser.
c) hvad består den skumsøjle af, som dannes i buretten ved enzymreaktionen?
d) giv nogle mulige forklaringer på, hvad der sker i forsøgene med katalase og tungmetaller. Hvilken betydning har tungmetaller for levene organismers funktioner?
e) hvorfor anvender man i tungmetalforsøget måliner med calciumnitrat og demineraliseret vand?


Svar #1
11. november 2015 af majsingym (Slettet)

Hov her er rapporten :-)


Svar #2
11. november 2015 af majsingym (Slettet)

Okay - jeg kan ikke få lov til at tilføje rapporten, men hvis der er en der kan hjælpe, så kan jeg sende den til personen :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. november 2015 af DrNielsen

Kom med nogle løsningsforslag, så kigger vi på det. Jeg kan ikke love dig at jeg kan hjælpe dig med alle spørgsmål :-)


Skriv et svar til: Katalase rapport

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.