Studievejledning

Læsebesvær ved baggrundsstøj særligt talen

14. november 2015 af Vinstrup (Slettet)

Er jeg den eneste, som ikke kan læse, når der er folk, som taler i baggrunden? Hvad gør i, som evt. har samme problem?


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. november 2015 af LilanKahn (Slettet)

Høreværn eller finder et andet sted at læse er hvad min kammerat gør.


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. november 2015 af Eksperimentalfysikeren

Jeg brugte et par store hørebøffer med god ikke for ophidsende instrumentalmusik. Spild ikke for højt. Jeg boede hos mine forældre i deres rækkehus, hvor lyden gik lige igennem.


Svar #3
14. november 2015 af Vinstrup (Slettet)

Synes ikke høreværn har nogen effekt - man kan sagten stadigvæk høre, hvad folk taler om. Er det nogle specielle høreværn?

Synes det er svært, at læse, når der er musik i baggrunden... :S


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. november 2015 af Eksperimentalfysikeren

Jeg havde problemer med, at det, som blev sagt "flettede" ind i det jeg læste, så det blev rent vrøvl. Det gør musikken ikke. Den overdøver det talte.

Det er ret individuelt, hvordan det virker.


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. november 2015 af Kasper73

Synes at have hørt, at der er nogle som har stor nytte af hovedtelefoner (in/on ear) med noise canceling. Hvis man stadig ikke synes det er nok, og man også bliver forstyrret af musik, kan man spille "static noise" eller "white noise". På youtube kan der findes videoer på 10 timer. Så skulle der være tid til at få studeret lidt. Det kunne være at det var noget, som du kunne bruge.

Jeg er selv ret begejstret for Bose QC20, når jeg har længere flyveture i forbindelse med arbejde. Har også prøvet et sæt fra Creative, men syntes ikke noise canceling delen var særlig god. Det er den til gengæld i Boses, sammen med lydkvaliteten. Ganske vidst er de dyre, men synes helt klart det har været pengene værd.


Brugbart svar (0)

Svar #6
15. november 2015 af LilanKahn (Slettet)

#3

Find et sted der har en del varianter af høreværn der er stor forskel i hvor gode de er.


Skriv et svar til: Læsebesvær ved baggrundsstøj særligt talen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.