Samfundsfag

Terror i Frankrig (AT)

15. november 2015 af Betteandreasen9500 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej derude. Jeg har et bette AT "prøve" forløb. Jeg har om medier og meningsdannelser i samfundsfag 

Jeg har valgt at skrive om hændelsen i Frankrig, hvor der var en terroraktion som IS stod bag. 

Jeg har inddraget nogle problemstillinger, men bøvler lidt med problemformuleringen.

Set ud fra Frankrigs stærke militærmagt, kan IS så have dummet sig ved denne terrorhandling?

Hvad vil islamisk stat opnå ved terroraktionen i Paris og hvordan afspejler det sig i resten af Europa.

Hvad vil vi stille op i mod terrorisme i et demokratisk samfund?

tænker lidt på, om man kan inddrage teorier såsom "Kanyletorien" altså mht Frankrigs borger, samt alle verdens befolkning.

jeg tager i mod hjælp med åbne arme!

Har også vedhæftet arbejdsarket :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. november 2015 af jp0000

Hej! Du kan problematisere mediernes dækning af først terrorangrebet på satiremagasinet på Charlie Hebdo og senere terrorangrebene i Paris fredag den 13. november. Hvorfor får disse angreb så stor mediebevågenhed? Er det fordi, landet ligger midt i Europa? Gå til struktureret til værks i overensstemmelse med opgaveformuleringen og sammenlign, redegør og diskuter terrorangrebene den 7. januar og 14. november i forhold til mediernes dækning.


Skriv et svar til: Terror i Frankrig (AT)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.