Tysk

Håber jeg kan får oversat det her til tysk af en af jer kan nemlig ikke selv

17. november 2015 af Civilix (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Tysk: hvordan skriver jeg at jeg synes det er meget dårligt Fordi de har nogle konsekvenser få dig og du kan skade andre.

Min ven Lucas synes at alkohol er meget farligt og dumt. Fordi du kan komme til skade og du kan skade andre han synes en alder på 17år fordi så er man lidt mere moden.

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. november 2015 af Moderatoren

Hvilke problemer har du? 

Skriv dit eget bud - ellers kan lektiehjælperne ikke hjælpe dig.


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. november 2015 af exatb

Dette må vel være et formuleringsproblem. Skriv korte og enkle danske sætninger. Så er det nemmere at oversætte.

Min ven Lucas synes at alkohol er farligt. Man kan komme til skade eller skade andre. Man skal vente til man er 17 år. Så er man lidt mere moden.

Meiner Freund Lucas denkt dass Alkohol gefährlich ist. Man kann sich selber oder andere schädigen. Man soll warten bis man 17 Jahre alt ist. Dann ist man ein bisschen mehr reif geworden.


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. november 2015 af Stygotius

#2 går ikke rigtig.

"Mein(er) Freund Lucas (denkt dass) findet Alkohol gefährlich (ist). Man kann sich selber oder andere schädigen. Man (soll) muss (warten bis man) bis auf 17 (Jahre alt ist) warten. Dann ist man ein bisschen (mehr reif geworden) reifer.

DER  ERSTE  FEIND,  BEDENK  ES  WOHL,

DES  MENSCHEN  IST  DER  ALKOHOL.

DOCH, IN  DER  BIBEL  STEHT  GESCHRIEBEN,

DU SOLLST  AUCH  DEINE  FEINDE  LIEBEN.


Skriv et svar til: Håber jeg kan får oversat det her til tysk af en af jer kan nemlig ikke selv

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.