Studievejledning

Fravær på gymnasiet

18. november 2015 af Sisselsond (Slettet)

Hej alle!
Jeg har nogle spørgsmål vdr. fravær på gymnasiet. 

Jeg står og skal på skiferie i februar måned, og det er en tur som vi bestilte sidste vinter. Det vil sige 6 dage, hvor jeg ikke er i skole. 

Mit fravær ligger cirka på 2% og det er noget jeg har fået fordi jeg skulle til tandlæge, hospitalet osv. 

Men jeg ved jo at det kommer nok til at blive meget højt når jeg tager på ferie. 

Men mit spørgsmål er egentlig. At man kommer over 10%, betyder det at man skal op i alle fag? Og hvor meget fravær skal man have for at blive smidt ud? 
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. november 2015 af Therk

Det lyder ikke som om du skal være bekymret overhovedet. Det er altid op til skoleledelsen om en elev skal op i fuldt pensum og lovligt fravær som fx tandlæge, hospitalture etc. bliver set bedre på end ulovligt, og da hver sag bliver vurderet er det altså relevant om fraværen var lovlig eller ulovlig. En elev med 20% lovligt fravær bliver nødvendigvis ikke taget op i fuldt pensum.

Ulovligt fravær er fravær som ikke skyldes sygdom og som ellers er ubegrundet.

Svarene til dine alle dine spørgsmål er dog ikke nominelle, dvs. de er forskellige fra skole til skole. Jeg vil derfor råde dig til at du forhører din skoleledelse ad.


Svar #2
18. november 2015 af Sisselsond (Slettet)

Okay. Tak!


Skriv et svar til: Fravær på gymnasiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.