Generelt

Medicin og engelske bøger

18. november 2015 af ejejejej (Slettet)

Hej! 

Jeg ville bare lige høre, om det er alt for svært at læse engelske bøger på medicinstudiet, da der jo formentlig er mange engelske fagtermer, som man ikke lige kender? Og hvordan kommer man så igennem sådan en fagbog på medicinstudiet? Jeg har kun haft engelsk på B i gym, og er det nok (rækker det) til de engelske bøger på medicinstudiet?
Jeg tænkte også på, hvorledes man kan komme igennem en eksamen, der jo vel foregår på dansk, og så have læst alle begreber og fagtermer på engelsk.. Skal man så selv kunne oversætte dem til dansk? Eller er begreberne de samme på engelsk som på dansk?

Fra en lidt forvirret kommende medicin-studerende:/


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. november 2015 af JEEJ2008

Hej,

Det er slet ikke noget du behøver at bekymre dig om som sådan. Det kommer for det første an på hvordan du har det med engelsk!?!! Engelske fagtermer er meget similære til danske, og hvis du har svært ved at læse engelsk finder du blot en bog på dansk som dækker de læringsmål/krav der er for det fag du læser. De vil altid foreslå bøger du kan bruge til undervisningen, men hvis du heller vil bruge nogle andre, så gør det! :)

MVH.


Svar #2
19. november 2015 af ejejejej (Slettet)

Okay, tak!


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. november 2015 af Dulugtergrimt

Det eneste problem er den latinske ordstilling, som på engelsk er vendt om. Eksempelvis (et underligt eksempel, men jeg stødte selv ind i det igår) kalder man på engelsk nervus petrosus major for "greater petrosal nerve". Det er til at finde rundt i, men hvis man sidder og terper anatomi, så skal man af og til holde tungen lige i munden. Heldigvis er de fleste (alle) anbefalede anatomi-bøger skrevet på dansk og bruger den latinske ordstilling.


Skriv et svar til: Medicin og engelske bøger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.