Fransk

Fransk - hjælp til sætninger!

25. november 2015 af elvirahr123 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej!

Jeg har nogen sætninger og få ord, på dansk, som jeg meget gerne vil have oversat til fransk. Jeg ved ikke om de sætninger jeg skal bruge, er rigtige når jeg oversætter dem, og det er svært at vide når man bruger Google Translate eller de røde ordbøger. Er der nogen der kan hjælpe?

Her kommer sætningerne og ordene:

- Efter skole tager jeg hjem

- Efter skole tager jeg til sang. 

- Og så (i to ord)

- Ellers

- Jeg er sammen med mine venner

- Kærlig Hilsen

Er lidt under tidspres, så et hurtigt svar ville være skønt. Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. november 2015 af JulieW99

"Jeg er sammen med mine venner "

- Je suis avec mes amis

Det er umiddelbart den sætning jeg lige kan oversætte med begynderfransk på gymnasiet. :)

"Jeg er" kan oversættes til "Je suis." "Sammen med" oversættes til "avec." Herefter skal du slå "mine" op som pron. og derefter slå "ven" op, og så finde den i flertal. "Mine" skal stå i maskulin, da "ven" er maskulin.

- - -

Vh Julie


Svar #2
25. november 2015 af elvirahr123 (Slettet)

Rigtig mange tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. november 2015 af JulieW99

Det var så lidt. Gyldendals røde ordbøger er godt at gå frem med, og så må du bare prøve så godt du kan. Som min fransklærer siger, så er fejl kun GODT. Fejl lærer man af, og når man kun får de rigtige svar sagt på klassen, så får man ikke diskuteret hvorfor det er sådan. :)

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. november 2015 af JulieW99

Derudover kommer du rigtigt langt med at finde ud af hvilken ordklasse ordene har på dansk, så du får fat i den samme ordklasse på fransk. Nogle ord kan godt have flere ordklasser, f.eks. mine. Det er både et substantiv og et pronomen.

- - -

Vh Julie


Svar #5
25. november 2015 af elvirahr123 (Slettet)

Okay, tusind tak for det hele. Tror det bliver en stor hjælp fremover :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. november 2015 af JulieW99

Det var så lidt. Du er velkommen til at skrive, og så skal jeg svare så godt jeg kan. Jeg lover intet, siden vi har lavet meget lidt skriftligt fransk. :)

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #7
25. november 2015 af french doctor

Hej

Du er da nødt til at prøve at lave sætningerne selv.

Bare at hælde noget dansk herind og så håbe på, at andre hælder nogle perfekte franske sætninger den anden vej... det holder altså ikke.

I hvert fald lærer du ikke noget af det.

Samme sag med Google Translate. At bruge det er det samme som ikke at lære en pind.

Oversæt i stedet så godt du kan og spørg, når du er i tvivl om noget specifikt - det får du noget ud af.

Sincèrement

Thomas

- - -

Sincèrement Thomas


Skriv et svar til: Fransk - hjælp til sætninger!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.