Eksamensforberedelse

Dansk eksamen imorgen!!

25. november 2015 af Krustani (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej, jeg har netop lavet hvad jeg kunne få ud af det dansk jeg har, det tager netop lige nu op til 4-5 minutter, og jeg kan ikke få mere ud af det, min lærer siger det helst skal tage op til 10 minutter, nogen idéer til hvad jeg kan gøre?? Jeg er ekstrem dårlig til at få mere ud af en tekst :/


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. november 2015 af påa (Slettet)

Der er altid noget mere som du kan finde. Du kan evt. søge på analyser af selve teksten på internettet, og finde alle mulige gode informationer for teksten. Der er altid mere du kan finde, og hvis din lærer forventer 10 minutter, så kan du regelt set gøre det til 15. 


Svar #2
25. november 2015 af Krustani (Slettet)

#1

Der er altid noget mere som du kan finde. Du kan evt. søge på analyser af selve teksten på internettet, og finde alle mulige gode informationer for teksten. Der er altid mere du kan finde, og hvis din lærer forventer 10 minutter, så kan du regelt set gøre det til 15. 

Problemet er det er en dansk opgave jeg skal op og tale om, jeg har selv lavet opgaven, og sensoren har ikke set den eller noget. Men jeg kan overhovdet ikke få mere ud af den..


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. november 2015 af påa (Slettet)

Jeg synes at du skal læse det du har lavet et par gange, samt læse det du skal lave det ud fra (opgaven). Måske rette småfejl og tilføje få ting som du har glemt. Lad dine forældre eller ældre søskende se den, eller upload den her så en eller anden kan rette den for dig eller lignende. 

Da jeg f.eks. var til engelsk, var min disposition kun på ca. 2-3 minutter, også selvom vi skulle have den til at vare 5 minutter. Jeg fik stadig 12.

Det jeg prøver at sige, er at hvis du er 100% sikker at der ikke kan tilføjes noget mer, så øv, øv og atter øv, så du i det mindste kan huske det mere eller mindre udenad.


Skriv et svar til: Dansk eksamen imorgen!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.