Debat

Arbejde - men ingen arbejdserfaring?

27. november 2015 af al1232

Det er sådan, at jeg er en 18 årig fyr, og går i 3.g, som mægtigt gerne vil have et arbejde. Problemet er bare, at jeg næsten ingen arbejdserfaring har (reelt set kun avisomdeling og flaskedreng). Blev aldrig fyret eller noget, jeg sagde op selv. Jeg kan godt mærke, at det bider mig et vist sted med manglende erfaring og fortryder kraftigt ikke at have fundet et ungarbejde som 15+. Selvom mine ansøgninger er velskrevne, så overvinder de andres middelgode ansøgninger, fordi de har en masse på cv'et. 

Altså hvad skal man gøre, er der en udvej/nogle muligheder for arbejde?


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. november 2015 af hesch (Slettet)

Hvor bor du ?  ( postnummer ).

Hvilket slags arbejde søger du ?

Hvis du skriver det, er der måske nogen der har et tip.


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. november 2015 af PeterValberg

Altså når man ikke er ældre, end du er, så er det de færreste, der har megen erhvervserfaring,-
udover fra jobs som avis-/reklameruter, flaskedreng, fejedreng mm. Det er der ikke noget
mærkeligt i, - det er svært at have 10 års erhvervserfaring som 18-årig :-)

Hvis det er fuldtidsjob, du leder efter, så kan du altid forsøge dig hos en produktionsvirksomhed,
de benytter sig som regel af ufaglært arbejdskraft i et vist omfang.
Min søn (der er et par år ældre end dig) fik arbejde på en vinduesfabrik, - han havde på det tidspunkt
nogenlunde den samme erhvervserfaring, som du har nu.

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #3
27. november 2015 af al1232

Bor i 8700 og søger meget vidt. Helst noget med kundekontakt :)

Peter - nu har de fleste 2-3 års erfaring mere end mig som evt. som servicemedarbejder, hjæper i en butik eller noget.

Brugbart svar (0)

Svar #4
27. november 2015 af LilanKahn (Slettet)

Det er bare at søge, tænk hvis man fik et ja. 


Svar #5
27. november 2015 af al1232

Men virksomhederne når knap nok at slå annoncer op, før de forskellige stillinger bliver besatte fordi folk kender de og de personer.


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. november 2015 af LilanKahn (Slettet)

Hvis du ikke søger får du heller ikke noget ja, så sæt igang!


Brugbart svar (0)

Svar #7
27. november 2015 af hesch (Slettet)

#3:  Kundekontakt?

Der skyder du nok over målet, for det er et ret ansvarsfuldt job. Men en produktionsvirksomhed, som Peter siger, er et udmærket sted at søge, og man kan tjene gode penge som specialarbejder ( eller hvad det hedder nu om dage ) på akkord. Men det er jo et 7 - 15 job, og du skal passe skolen. Men i sommerferiesæsonen er der gode muligheder. Du skal ikke skrive en ansøgning, men møde op på værkførerkontoret med hatten i hånden. En anelse sorte negle og barkede næver er dit CV.

Ellers er der restauranter, plejehjem, hoteller hvor de mangler en tallerkenopvasker om aftenen. Måske kan du som tillæg få en omgang aftensmad. Ring og spørg.

Jeg vedhæfter lige en laaang liste her:

http://www.krak.dk/omr%C3%A5der/8700


Skriv et svar til: Arbejde - men ingen arbejdserfaring?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.