Almen studieforberedelse (AT)

Hvad kræver det at komme ind på Niels Brock??

27. november 2015 af oliverhjorhøy (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hej, jeg har lige fået de standpunktkaraltere, som kommer til at være dem vi skal bruge til at søge ind på det vi nu skal, men er ikke helt sikker på om jeg har fået gode nok karaktere, som vil bare høre om det er muligt at komm ind på ibb linjen med mine karaktere.

Mine karaktere

Dansk:
Læsning: 7
Retskrivning: 7
Skriftligfremstilling:7
Mundtlig: 4

Matematik:
Færdigheder: 12
Problemløsning: 7
Mundtligt: 7

Engelsk:
Skriftligt: 4
Mundtligt: 4

Ved godt at det ikke er de bedste karaktere, men bare høre om det stadig er muligt

Brugbart svar (2)

Svar #1
27. november 2015 af MaibritG

Du søger altså ikke ind på dine karakterer, men om du bliver erklæret egnet af dine skole. Bliver du erklæret egnet, er det så fordelingsudvalget, der skal tildele dig en plads (og det er heller ikke på baggrund af dine karakterer). Bliver du ikke erklæret egnet skal du gå op til en optagelsesprøve, som naturligvis skal bestås, og så skal fordelingsudvalget tage stilling til hvor, du skal optages henne afhængig af dine prioriteter.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (1)

Svar #2
28. november 2015 af apricotx

Maibrit har helt ret, men...

Du har planer om IBB, hvor al undervisning foregår på engelsk, og du har en lav middelkarakter i engelsk. Hvis du faktisk har slidt for dine karakterer, så vil jeg foreslå dig at overveje noget andet. Hvis du ikke slider for dine karakterer, så kan de jo hæves med en indsats. :-)


Svar #3
28. november 2015 af oliverhjorhøy (Slettet)

#2 tænkte jeg også lidt over, men sidste gang jeg fik standpunktkaraktere fik jeg 10 i skriftligt, og 10 i mundtligt, så det er ikke fordi jeg har svært ved faget, det nok mere fordi jeg har været for useriøs omkring skolen


Svar #4
28. november 2015 af oliverhjorhøy (Slettet)


Skriv et svar til: Hvad kræver det at komme ind på Niels Brock??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.