Debat

Ikke tage på studietur

27. november 2015 af snylt (Slettet)

Hej

Jeg er en dreng.

Vi har en studietur, og har egentlig ikke lyst til at tage med. Den er frivillig.

Jeg vil gerne sige, at jeg ikke kommer, men så frygter jeg, at jeg er the "lonley wolf" og folk vil måske bagtale mig, og jeg vil få dårligere karakterer osv.

Hvad skal jeg gøre?


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. november 2015 af Aleynaa

Ingen kan tvinge dig til at tage med. Jeg har selv ikke taget med til studietur, hvis du ikke har lyst til at tage med, skal de nok vise respekt for det. Og nej det vil ikke gå udover dine karakter. ingen stress . 


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. november 2015 af hesch (Slettet)

#0:  Hvorfor har du "egentlig ikke lyst"?

At kammeraterne bagtaler dig er måske det mindste. Du vil formodentlig fornemme at dine kammerater efter studieturen har fundet sammen i ( nye ) grupper, i hvilke du har svært ved at trænge ind. Hvis du netop er startet i 1. g ( 18år ), kan du komme til at føle dig lidt ensom og udenfor de resterende 2 år. Det bliver træls.

Sådanne studieture arrangeres for at I kan se Viborg Domkirke, whatever, men da også for at ryste jer sammen på en forhåbentlig sjov tur med minder, som "de andre" kan genopfriske og snakke om.

Tag med, siger jeg.


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. november 2015 af exatb

Der er altid nogle der ikke gider studieture, så du er garanteret ikke den eneste i klassen der helst er fri. Hvis du kommer med en lille historie om at du har noget vigtigt for, som gør at du umuligt kan deltage, vil ingen bebrejde dig det.


Svar #4
28. november 2015 af snylt (Slettet)

#1 Du har ret. Oplevde du noget bestemt, da du ikke tog med, eller var det det samme?

#2  Jeg går i 2.g., og din teori om såkaldte "grupper" er allerede blevet dannet i min klasse. Studieturen er i slutningen af 2.g, så jeg er ikke lige startet. Derudover har jeg været på andre ture med klassen. Jeg er i en såkaldt "gruppe" i min klasse med nogle gode personer. Men for at svare på dit spørgsmål, så føler jeg, at studieturen ikke passer med min opfattelse af en god studietur. Jeg havde tænkt mig at tge med, men må erkende, at det er bedst, at jeg ikke tager med. Der er mange private og interne årsager for, at jeg ikke vil tage med.

#3 Jeg ved dog ikke om jeg bliver den eneste i min klasse, men det er underordnet. Tror ikke det er nødvendigt at komme med en historie, men bare sige, at det ikke er muligt for mig at deltage. 


Skriv et svar til: Ikke tage på studietur

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.