Studievejledning

Hukommelse ifm. humaniora

28. november 2015 af Arccossintan (Slettet)

Hej

Jeg har et grundlæggende problem. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad jeg læser i de humanistiske fag, og jeg har meget svært ved at fornemme, hvad det er, man skal kunne huske til eventuelle eksamener. Skal man blot huske det overordnede, eller forventes det også, at man husker i detaljer? En historietekst kan være proppet med en masse informationer, som det er umuligt at huske mange måneder senere, når man skal til eksamen. Det giver ingen mening for mig at skrive notater i humanistiske fag, så hvad kan jeg alternativt gøre? Er løsningen at læse teksterne flere gange?

Mvh. Emil


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. november 2015 af PSXL

Evt. lån eller køb bogen "memo", der er nogle rigtig gode metoder til at huske f.eks. datoer og begivenheder f.eks.

Hvorfor giver det ikke mening for dig at skrive noter? Jeg er lige gået over til at skrive noter i hånden, og jeg husker meget mere, end da jeg skrev noter på computeren - det viser undersøgelser også, at det gør 


Svar #2
28. november 2015 af Arccossintan (Slettet)

Tak for forslaget. Jeg skriver også noter i hånden, men jeg skriver kun naturvidenskabelige noter. Grunden til at jeg ikke skriver noter til humanistiske fag er, at jeg altid ender med at skrive nøjagtig, hvad der står i den originale tekst, og dette tager ufatteligt meget tid og er i øvrigt også dobbeltarbejde og dermed spild af tid.


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. november 2015 af PSXL

Hvilket studie er du tilmeldt? Jeg er selv sundhedsvidenskabelig og tager en del noter - det tager ret lang tid, men jeg får også meget ud af det. 


Skriv et svar til: Hukommelse ifm. humaniora

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.