Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Analysere et forsøg af forskere som har lavet det - SRP

30. november 2015 af Daisyangel (Slettet)

Hejsa SP

Jeg har et spørgsmål til min analyse af SRP-delen. Jeg skal analysere 2 videnskabelige artikler om cancerceller, hvor det er nogle forskere som har fortaget forsøget og undersøgt alt. Spørgsmål er så hvor jeg skal analysere det?. Skal jeg bl.a. skrive hvad de er kommet frem til og hele tiden henvise til de her forskere, og også kigge på nogle af deres resultater? Altså føler at der også går lidt teori ind i min analyse, er det normalt?

Mvh

3g'er


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. november 2015 af MLektiehjælp

"Skal jeg bl.a. skrive hvad de er kommet frem til"

- Dette er redegørende. 

Du skal højest sandsyneligt først redegøre, hvorefter du analyserer de ting du er kommet frem til i redegørelsen. Dvs. du kan sammenligne de to forskeres artikler og forsøg, trække større linjer såsom forsøgenes relevans, konsekvenser etc. 


Svar #2
01. december 2015 af Daisyangel (Slettet)

Okay tak, tænker du også at man skal skrive hvilken metode forskerne har brugt?


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. december 2015 af MLektiehjælp

Det kunne efter min overbevisning være relevant i en redegørelse, hvorefter du i analysen kunne overveje metoden, eksempelvis fordele og ulemper ved denne metode, samt hvorvidt de burde have brugt en anden metode.

Svar #4
01. december 2015 af Daisyangel (Slettet)

Okay sådan som jeg har forstået, er det relevant og komme med hvad forskerne har fundet ud af og hvordan de har gjort det i analysen som en redegørelse, også herefter analysere på forskellige resultater og hvilke fordele og ulemper der er ved denne metode?

Okay, tusinde tak for hjælpen


Skriv et svar til: Analysere et forsøg af forskere som har lavet det - SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.