Spansk

Rettelse af tekst

06. december 2015 af Julka2905 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hejsa. 

Nu er det endelig blevet årets sidste spansk aflevering (i 2015) og SRP er på vej. Denne gang har jeg i spansk på baggrund af en film ved navn "Sin Nombre" (fra 2003) skulle skrive et brev fra en af hovedpersonerne (Sayra) til hendes bedstemor. Brevet er derfor opdigtet, men med rødder i filmen. Kort sagt går filmen ud på at en pige ved navn Sayra sammen med sin far og onkel vil inmigrere til USA (uden gyldige papirer). Dette bliver til en farefuld rejse, hvor hun bliver splittet fra sin familie og i stedet må søge hjælp hos Willy som tidligere har været medlem af en meget berygtet bande. Han flygter sammen med hende mod USA idet at han har hele banden efter sig, da han har dræbt bandens leder (som hævn for at lederen dræbte hans livs store kærlighed). Helt utrolig interessant film, som helt klart kan anbefales. Den sætter i hvert fald mange tanker i gang når det kommer til inmigration og de problematikker som der er i Mellemamerika, herunder hvad der motiverer folk til at forlade deres eget land. 

Men tilbage til opgaven så skal jeg i opgaven inddrage lidt af selve rejsen til USA (som er med i filmen) og hvad hun drømmer om (nu da hun er ankommet til USA - i slutningen af filmen ser vi netop at hun lige præcis ankommer). De ord som er markeret med fed og understreget er ting/ord som skal indgå i besvarelsen. De verber som er markerede skal gerne være bøjet i præteritum, perfektum og futurum ;-) Hvis nogen evt. har lyst til at kigge den igennem (og kommentere mine fejl), så ville jeg virkelig være taknemmelig :-) På forhånd tak. 

Hav en fortsat god søndag aften :-) 


Svar #1
06. december 2015 af Julka2905 (Slettet)

der skal stå "estuvo muerto" - Ups. Ikke fue muerto :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. december 2015 af jbmm

Se din indbakke.


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. december 2015 af guero (Slettet)

se vedhæftet fil


Brugbart svar (0)

Svar #4
07. december 2015 af jbmm

Se mine kommentarer i din indbakke.


Skriv et svar til: Rettelse af tekst

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.