Historie

Hjælp til historie opgave

07. december 2015 af Akela (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej er ude :) 

Jeg er gået i gang med en mini historie opgave, der skal fungere som en forberedelse til SRO. 

Overemnet er demokrati, og jeg har valgt at fokusere på hvordan grækernes syn på det athenske demokrati var forskelligt i oltidens grækenland.

Jeg ville høre om der måske sidder en venlig sjæl derude, der har overskud til hurtigt at læse opgaven igennem, og pege nogle ting ud som kunne forbedres? 

Opgaven er 5 sider, så det er ikke noget kæmpe roman :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. december 2015 af Mikail2730

Jeg kan godt lige kigge på den ;)

Svar #2
07. december 2015 af Akela (Slettet)

Tusinde tak!

Der er dog igen fornoter i dette eksemplar af opgave, kun ren brødtekst :) 

Opgaven er vedhæftet.

Igen, TAK! 


Svar #3
07. december 2015 af Akela (Slettet)

Her er et kompedium med kilderne, hvis du skulle have brug for det :) 


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. december 2015 af Bang7812

hej jeg har også læst den igennem.

for det første syntes jeg at den beskrivelse af direkte demokrati er meget vag. var det nu også alle borgerne der blev hørt? og jeg vil bare lige sige at ved indirekte demokrati bliver alle stemmeberetiget også hørt. så hvad er forskellen mellem indirekte og direkte demokrati?  jeg ved godt at du svare på disse spørsmål lidt lengere nede men det er bare megt misvisende og forvirene at du beskriver det to steder og på forskellelige måder.

Det med at pengene ikke skulle vere en faktor er jeg i prensippet enig med dig i. men var pengene entelig ikke en indirekte fakter skulle? skulle man ikke bruge penge i en valgkamp? Bestak man da ikke nogen så de stemte som man selv gerne ville have det?

Det kan godt være at det bare er mig men. vidste man dengang at manlavede børn ved at befrugte æg?

da du slutter af fortæller du om at idag er der også uenighed om demokratiget. jeg syntes at det er en meget vag afslutning enten skal du slette det helt eller skrive lidt mere på det.

Ellers syntes jeg at det er meget godt skrevet man køre ikke træt i det og du har styr på de ting du skriver.


Svar #5
08. december 2015 af Akela (Slettet)

Tusinde tak,
Det er klart nogle punkter som jeg godt kan jeg kan forbedre.
Igen, tak for hjælpen

Skriv et svar til: Hjælp til historie opgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.