Religion

Islam - Sunni & Shia

11. december 2015 af Jooiner (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg har skrevet lidt om diverse grupperinger i islam + der er blevet tilføjet noget fra siden islamqa.dk (som er 100% troværdig), håber det er til hjælp :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. december 2015 af OliverHviid

?? Hvad er det, du vil have hjælp til??


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. januar 2016 af OnceUponATime

btw., hvis nogen skulle finde dit opslag og dokument, så anses islamqa ikke som troværdig af flere islamiske lovskoler.


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. januar 2016 af Stats

En anden udemærket kilde:

http://www.islam.dk/

Det er dog sjovere at se på, hvordan kristendommen adskiller sig fra islam da forskellene er marginale..

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. januar 2016 af Roxanna

Syntes ikke I skal bruge det dokument hun har postet, søg istedet efter andre kilder som er langt mere pålidelig, eller spørg en imam. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. januar 2016 af Stats

Du kan/skal jo ikke spørge en imam... Det vil være det samme som, at man vil have svar på, hvordan samfundet er bygget op og man så spørger en fra enhedslisten...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #6
24. januar 2016 af AskTheAfghan

#0     Filen indeholder gruelig mange fejl. Det er ikke fordi, at det har med islamqa.dk at gøre eller ej, men at personen, der har skrevet det (?), har misforstået noget. Man skal derfor lade være med at tro på alt hvad der står i filen. Personen burde have tænkt sig om før filen er uploadet.

#2     "... som troværdig af flere islamiske lovskoler." Du mente nok, at siden fortæller forskelligt i forhold til hvad de andre madhahib [lovsskoler] siger, og derfor er der uenigheder.

#5     Det er desværre ikke det samme. Begrebet imam er mere end hvad der står i en dansk ordbog. Du kan f.eks. ikke vide om du gør noget matematisk rigtigt indtil du spørger en matematiker om det.


Brugbart svar (1)

Svar #7
27. januar 2016 af OnceUponATime

#6 og dog er #5's udsagn ret korrekt. En imam følger jo også en lovskole. Derfor er der uenigheder blandt imamer. Hvis man spørger en imam får man derfor kun sagen forklaret gennem den ene lovskole (den ene synsvinkel).

Og ja, jeg menter naturligvis det du sagde. Lovskolerne har ikke ligefrem udstedt noget, der peger mod hjemmesiden islamqa. Men hvad ved jeg...

Brugbart svar (0)

Svar #8
27. januar 2016 af AskTheAfghan

#7     Jeg er delvis enig, men det er ikke sådan jeg forstod svaret i #6. En uvidende person må, kan og skal spørge en vidende person om noget. Det skader heller ikke at spørge andre vidende personer indtil man forstår det helt.


Brugbart svar (0)

Svar #9
27. januar 2016 af OnceUponATime

#det kan jeg sige mig enig i. Spørg en vidende person, men vær fortsat kritisk, og hør argumenterne. Spørg også en anden imam fra en anden lovskole, således at du får forskellige svar der dækker forskellige lovskoler.

Skriv et svar til: Islam - Sunni & Shia

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.