Programmering

Job ansøgning

25. december 2015 af Hansen2000s

Hvordan skriver man en job ansøgning jeg er 15 men bliver 16 den 27 januar 2016


Brugbart svar (1)

Svar #1
18. januar 2016 af Eksperimentalfysikeren

Jeg har først set denne tråd nu. Jeg håber, mit svar stadig kan bruges.

Start med et normalt brevhoved, hvor dit navn står øvest til venstre og afsenderbyen og datoen står øverst til højre:

     NN                                                                                     Hillerød d. 18/1-2016

Nogle linier længere nede skriver du arbejdsgiverens navn og adresse:

     MM

    att.: Jens Hansen

    Møllegade 4

    1111 Møllenborg

Man bruger att. til at angive den ansatte som skal modtage ansøgningen. Når det står på denne måde, angiver man, at der er tale om et forretningsbrev. Skriver man i stedet navnet uden att. foran firmanavnet, betragtes det som et privat brev.

Herefter skriver du, at du søger stillingen. Husk at skrive præcist, hvilken stilling, der er tale om. og helst også, hvor du har set annoncen. Hvis annoncen indeholder et referencenummer, skal det med her:

   Hermed søger jeg den stilling, F33pip, som pappegøjetræner, som De har opslået ledig i fugletidende.

Så skal du have en beskrivelse af, hvad du kan tilbyde. Jeg går ud fra, at du ansøger ud fra en annonce. Heri finder du nogle kvalifikationer, som arbejdsgiveren ønsker. ofte er det urealistisk at skulle opfylde alle ønskerne. Du bør altid bruge de nøgleord, der står i annoncen. Hvis du søger uopfordret, skal du i forvejen prøve at konstruere annoncen selv.

Næste trin er udtryk for, at du ønsker at komme til samtale med henblik på ansættelsen:

   Jeg ser frem til at kunne uddybe mine kvalifikationer mere ved en personlig samtale. Jeg vedhæfter enliste med mine data.

  Med venlig hilsen

  NN

Herefter skal du skrive et CV. Det skal have det samme hoved som selve ansøgningen. Det er en liste over oplysninger som fuld adresse, telefon, e-mail, uddannelser, tidligere arbejde, lidt om interesser, især, hvis det er direkte relevant, evt. familie. Med den alder, du har, er der sikkert ikke så meget at skrive endnu.

*

Dette er en meget generel beskrivelse og du skal tilpasse den til dig selv og til den stilling, du søger.

God fornøjelse.


Skriv et svar til: Job ansøgning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.