Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Abstact

28. december 2015 af Mie12345678 (Slettet)
Er det snyd hvis man har benyttet Google oversæt til sin abstract vil det blive plagiert?

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. december 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hvis jeg forstå dig ret, så har du skrevet et abstract og derefter brugt Google Translate for at oversætte det til et andet sprog. Det oversatte aflevere du så til bedømmelse. Det betragter jeg ikke som plagiat, men i stedet som utrolig dårlig dømmekraft. Ved du hvordan Google Translate oversætter? Hvordan har du lavet kvalitetskontrol på det oversatte??

Hvorfor ikke skrive direkte på det sprog som ønskes?


Svar #2
28. december 2015 af Mie12345678 (Slettet)

Jeg har kun brugt nogle få sætninger men derefter har jeg rettet på det, fordi ved godt at Google er dårlig grammatik

Svar #3
28. december 2015 af Mie12345678 (Slettet)

Tæller abstract meget med i SRP?

Brugbart svar (0)

Svar #4
29. december 2015 af LilanKahn (Slettet)

Det er en del af opgaven at man skal lave et abstract, det tæller som sådan ikke vildt meget med da de fleste bruger et template men hvis du ikke har det med giver det minus.


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. december 2015 af Stats

#0

Du kan bruge Google Translate og efterfølgende SpellChecker... Så får man det ønskede..

Ps.. Google Translate oversætter 90% korrekt, og i de fleste tilfælde, da er det den danske grammatik man har lavet forkert.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #6
29. december 2015 af Mie12345678 (Slettet)

Hvad er SpellChecker? 


Brugbart svar (0)

Svar #7
30. december 2015 af Stats

En der retter grammatik.. Den fungere 100% til engelsk og spansk :)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #8
30. december 2015 af Therk

Et abstract er en vigtig uvigtig del af en artikel. Vigtig at have med fordi det resumérer artiklen, så læsere hurtigt kan finde ud af om det afdækkede emne/resultat er dem interessant. Uvigtig, fordi der i en bedømmelse kun betragtes om den er med eller ej, og fordi der intet indhold er i.

Da det nok, i denne sammenhæng, er af ubetydelig karakter, vil det nok ikke blive vurderet som snyd at du har brugt Google Translate, men er du i tvivl skal du selvfølgelig altid lade være.


Skriv et svar til: Abstact

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.