Studievalg og videregående studie

Matematik, Matmeatik-Økonomi

05. januar 2016 af nejvelda

Hej

Er der nogle, som studerer matematik eller matematikøkonomi, for så vil jeg meget gerne hører om uddannelserne.

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. januar 2016 af BadBoyBard (Slettet)

Jeg studerer nu økonomi i USA og ikke DK, men kan med glæde komme med noget feedback mht. økonomistudiet. 

Men jeg vil først gerne høre, hvad du nogenlunde kunne se dig selv lave, når nu dine studier er overstået? 

Nu ved jeg ikke så meget om det rene matematik studie, men om polit vs. mat-øk, så kan du læse nogle folks reflektioner her, som nok er bedre bekendte med det danske version af studiet.

http://altandetlige.dk/debat/topic/114/polit-mat-ok

MH,

Bard


Svar #2
05. januar 2016 af nejvelda

Mange tak for dit svar!

Jeg studerer selv diplomingeniør lige pt, men overvejer at droppe ud, da der er alt for meget man skal. Der er hele tiden noget der skal afleveres. Vi har oftes mange afleveringer oven i hinaden med kort afleveringsfrist, hvilket gør mig meget stresset, såsom tegninger, rapport m.m. Jeg har ogsåsvært ved statik og mekanik. Undervejs har vi test, som ligger mit i projekt og afleveringer, hvilket gør jeg ikke rigtig kan forberede. Så der er meget oven i hinaden. Mht. til eksamener for vi ikke rigtig noget af vide, selv når vi kontakter underviserene for vi ikke svar på mails (Men det her er self nok noget lidt andet).

Så jeg kunne godt tænkte mig at høre noget om undervisningen, hvor ofte man har afleveringer og hvor store de er, hvor mange eksamner man har og hvordan de foregår. Men jeg har godt nok ikke nogen planer om at studerer i udlandet, da jeg ikke er god nok til engelsk for at studerer i et andet land.

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har undersøgt fremtidsmulighederne, så jeg ved ikke hvor stor mulighederne er. Det er så også derfor jeg ikke ved helt præcist hvad jeg vil. Men måske noget med en bank eller rådgivning for virksomheder måske.