Studievalg og videregående studie

Har ingen interesse for udannelse?

06. januar 2016 af TwistedMind (Slettet)

Hej. Jeg går og bruger meget tid på og finde ud af, hvad jeg vil med mit liv. Selvom jeg har masser af interesser synes jeg det alt for svært og dedicate til en ting, og jeg bliver kun ældre. Måske har jeg ingen interesse for en uddannelse overhovedet og bare vil lærer om alt fra alle mulige steder?

Jeg har arbejdserfaring både faglært og ufaglært bag skuldren, men det var kun kortvarig fordi de blev kedeligt på et tidspunkt. Det har døjet med motivation, den plejer og forsvinde hurtigt.

Det seneste jeg har gennemført var en HF på VUC og allerede efter de første 6 måneder var jeg skoletræt. 

Jeg ved ikke om det er vigtig, men jeg også haft en skidt barndom, hvor jeg blev udsat for mentalt og verbalt misbrug, samt vold og det ikke normalt spank man giver til børn det var hårde slag. Jeg blev efterladt følelsesmæssigt og der var ikke nogen når jeg havde det ondt eller ked af det og det betød så at jeg har svært ved at vise følelser overfor andre. 

Jeg hører altid fra folk at man skal prøve ting for at så om man kan lide det, men det virker ikke for mig. 

Selvom jeg havde 1mio kroner lige nu, ville jeg donere det væk til nærmste og krise ramte steder da penge er ikke noget indenfor min interesse.


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. januar 2016 af Stats

Hvilke fag interessere dig?

(Sørgeligt med din barndom, håber du kommer ovenpå)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
06. januar 2016 af TwistedMind (Slettet)

Jeg tror ikke det ville hjælpe mig. Lige nu læser jeg bøger om fysik og anatomi. Eller retter sagt den videnskablige side. Tror ikke nogen kan hjælpe mig, har svært ved at holde fokus min fortid forstyrer min daglig rutine.


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. januar 2016 af Stats

Psykologi og dermed lære dig selv at kende?

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #4
06. januar 2016 af 123434

Hej TwistedMind

Det er et meget stort valg at vælge uddannelse. Og jeg kender da flere, som i en alder af 25-30 år ikke ved, hvad de vil med deres liv. Også mange skifter spor undervejs og finder ud af, at den uddannelse de har startet på ikke var dem alligevel. Du er ung og har mange år på arbejdsmarkedet. Om du er cand.xxx som 25-årig eller 35-årig spiller ikke den store rolle for dig selv . Også selvom politikerne prædiker, at man skal være hurtigt færdig med sin uddannelse, jamen så for ens eget vedkommende kan man bare se frem til flere år på arbejdsmarkedet. 

Du har ikke haft det nemt. Gør dig selv den tjeneste at få hjælp til at hele de ting, der trykker dig. Måske du skal tage en tur ned til lægen og fortælle ham/hende om, hvordan du har det? Lægen har tavshedspligt og har haft samtaler med rigtig mange andre, som også har det svært. 

Du er da pissesej, når du har fået en Hf. Vær god ved dig selv og husk at klap dig selv på skulderen for de gode ting, du har opnået. Det med uddannelse skal nok komme. Du skal have det ind i sjælen, at du er en supersej person før, at du har overskud til at træffe det valg


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. januar 2016 af xxxamxxx (Slettet)

Hej :)

Det du beskriver om dig selv og tvivl om uddannelse lyder næsten fuldstændig som mig. Jeg er aldrig blevet slået, men har oplevet meget svigt. Har brugt mange år på at prøve at få en studentereksmanen men det er ikke lykkes. Så nu prøver jeg at finde ud af ligesom dig hvad jeg skal og jeg overhoved vil have en uddannelse lige nu. Jeg skal snart på højskole for at komme væk fra alting.

Jeg ved ikke om det her hjalp, men du er ikke alene :)

Mvh Anne Marie


Brugbart svar (0)

Svar #6
07. januar 2016 af dannysannem

Måske det kunne være en ide at tage en tur på højskole???


Svar #7
08. januar 2016 af TwistedMind (Slettet)

Har aldrig kigget på, hvad en højskole går ud på. Til alle andre some har svaret, så siger tak for jeres inputs det betyder meget. 

Det her år, har også været det værste jeg har mærket på mig. Er blevet meget opgivne på næsten alle områder. Mit hovedet kan ikke stoppe med at tænke om fortiden, selvom jeg prøver om glemme det. Jeg bruger også meget af min tid på spil, bare for at tiden kan hurtigt. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
08. januar 2016 af dannysannem

På en højskole er der ingen eksamener eller prøver.Det er dig selv der sætter målene for dit ophold. Mål for dig kunne være at finde ud af hvad du er god til og hvad du brænder for, at genfinde lysten og livsglæden. Og samtidig en mulighed for at snuse til en masse fag og aktiviteter.

Tag et kig på www.højskole.dk eller spørg her hvis du vil vide mere

Brugbart svar (0)

Svar #9
08. januar 2016 af Jegvedingenting

Du kan også prøve noget iværksætteri, så d ikke har den tanke om at du bliver tvunget til noget. Du vil være din egen boss. Få også noget kærlighed fra en pige, det kan hjælpe meget, for så har du noget og nogen at kæmpe for.

Men du er bestemt ikke alene, trust me :) har oplevet værre ting, men det handler om at ku' rejse sig når man falder.

Skriv et svar til: Har ingen interesse for udannelse?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.