Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SNYD I SRP?

12. januar 2016 af AS01 (Slettet)

Bliver man taget for snyd, hvis man har taget inspiration i en opgave men har omformuleret det, altså indholdet/fortolkning er det sammen men man har selvf. omformuleret det. ??


Brugbart svar (3)

Svar #1
12. januar 2016 af PSXL

Forhåbentligt ja.


Brugbart svar (1)

Svar #2
12. januar 2016 af Jegvedingenting

#1 - :D haha

#0

Hvis det opdages, så ja, men det kommer også an på hvor godt man har omformuleret teksten.. Men det er dårlig stil at gøre sårn for du forringer faktisk din egen forståelse af det du læser og din skrivning ligeså-.........


Brugbart svar (2)

Svar #3
12. januar 2016 af Heptan

Om ikke andet, så bliver du i hvertfald taget i snyd fordi du ikke har skrevet den på din kildeliste (som jeg ikke formoder du har?).

Hvis opgaven er en anden SRP er det særligt let for fx Urkund at finde de mistænksomme paralleller.


Brugbart svar (1)

Svar #4
12. januar 2016 af Stats

Jep.. Bare vent... Plagiering til SRP er bortvisning i de fleste tilfælde... Hvis de er rigtig lede ved dig, så får du 00 (måske -3) for opgaven >:)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. januar 2016 af fosfor

Min dansk-historie opgave var en opgave jeg fandt online, som jeg først fjernede ikke-relevante dele af + det jeg ikke kunne forstå. Dererfter omformuleret jeg det hele til ugenkendelighed/mit eget sprog. Det gav 02 ;)


Skriv et svar til: SNYD I SRP?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.