Studievalg og videregående studie

videregående uddannelses varighed?

14. januar 2016 af OnceUponATime

Hej;

Jeg har længe tænkt over et spørgsmål, som jeg ikke var i stand til at afklare via google. Derfor håber jeg, at nogen af jer kan svaret. Jeg har længe været meget nysgerrig.

Hvor lang tid tager den længste videregående uddannelse?

Kan det virkelig passe, at det er medicin, og medicin alene (3 års bachelor + 3 års kandidat). Er der ingen uddannelse der tager længere tid, eller i det mindste lige så lang tid?


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. januar 2016 af Jerslev

Hvad med teologi?
- - -

mvh

Jerslev


Svar #2
14. januar 2016 af OnceUponATime

Ifølge UG, er bacheloren 3-4 år (ved dog ikke hvordan det skal forstås) og kandidaten er 2 år.

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. januar 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

Man kunne jo også argumentere for at en professionsbacheloruddannelse er den længste, da den oftest tager 3½ år. En bachelor- og efterfølgende kandidat er to forskellige uddannelser.

Forsvarets uddannelse til jagerpilot tager jf. https://www.ug.dk/uddannelser/politiogforsvar/pilot-i-flyvevaabnet-1 4-5 år, så det er måske den længste i virkeligheden. Endelig tager folkeskolen jo 9 år  (-:

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. januar 2016 af Jerslev

Folkeskolen er ikke en videregående uddannelse, som der specifikt spørges efter i titlen.
- - -

mvh

Jerslev


Svar #5
15. januar 2016 af OnceUponATime

Ja men jeg tænker samlet set. Det er sjældent man kan bruge en bachelor grad til noget. Så jeg mener de antal år man skal bruge på at komme ud på en arbejdsplads.
Så hvis man sammenligner professionsbacheloren som tager 3 1/2 år med medicin (bach+kandidat), tager læge-uddannelsen samlet set længere tid.
Og uddannelsen til forsvarspilot tager kortere tid end uddannelsen til læge.

Kan det virkelig passe at der kun er 1 uddannelse der tager 6 år? :O

Brugbart svar (0)

Svar #6
15. januar 2016 af Moderatoren

Ja, de varer typisk ikke længere end 5-6 år. Det er nok også derfor at man har 70 SU-klip.


Skriv et svar til: videregående uddannelses varighed?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.