Generelt

Spørgsmål angående studieretninger på gymnasiet

24. januar 2016 af ZaraIsabel (Slettet)
Jeg har på det seneste spekuleret en del over om Ørestad Gymnasium ville være det oplagte valg. Jeg har hørt meget godt om gymnasiet, men er dog lidt i tvivl. Jeg. Kan godt lide gymnasiets samfundsfaglige studieretninger, selvom jeg ønsker at blive læge i fremtiden. Betyder det noget, hvis jeg vælger en samfundsfaglig en naturfaglig -studieretning? For at være ærlig er jeg ikke den bedste til naturfagene, men dog synes jeg, at de er interessante.

Brugbart svar (1)

Svar #1
24. januar 2016 af madpakke22 (Slettet)

Ørestad er et stort gymnasie, 1.g årgangen i år er fuld og der er flere elever end der må være. Hvis du er forberedt på rigtig mange mennesker på en gang, et sted og ikke har angst ved at være gående med så mange mennesker, så er det et godt gymnasie, med rigtig mange studieretninger.

Med hensyn til at du vil vælge samfundsfaglige linje og du gerne vil være læge, tror jeg godt du kan men det er noget med at du skal have mange natur fag på A som du ikke kan få på samf., dette betyder at når du er færdig med 3.g skal du bruge din sommerferie eller nogle måneder for at lære dem. Tag en snak med din studievejleder og han/hun kan hjælpe dig med dette. Det er bedre du vælger en linje du interesser dig for, og ikke bare gør det fordi det siger din "udannelse", men man bliver nødt til at tænke på begge dele.  Held og lykke med dit valg. 


Svar #2
24. januar 2016 af ZaraIsabel (Slettet)

Tak for dit svar madpakke22:)

Brugbart svar (1)

Svar #3
24. januar 2016 af pashtoon123

Min fætter arbejder på Ørestad, og de har lige udvidet sig, men i den seneste periode er standarden faldet, da gymnasiumet ikke selv må vælger deres elever. Desuden skal du også vide, at der er vise lokaler, som ingen vægge har, eleverne skal tænke meget kreativt. 

Ligesom mig selv, ønsker jeg også at læse medicin, men jeg har valgt den samfundsfaglige linje, fordi jeg ikke bryder mig om matematik, fysik og kemi. Dette er også 100% det bedste valg. Du skal bare vælge de fag, som du kan få en god karakterer i. Så når du er færdig med gym, så kan du supplere naturfagene uden det vil have en indflydelse på dit gennemsnit. Det præcis det jeg er i gang med, og det går strålenede!


Skriv et svar til: Spørgsmål angående studieretninger på gymnasiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.