Studievejledning

Flytte mit studie og (kun) nogle af mine eksaminer?

24. januar 2016 af AnnaaP (Slettet)

Hejsa Jeg går i 3.g lige nu.

Jeg har dumpet min SRP. Jeg ville høre om der er mulighed for at tage den om til næste år, eller skal man så gå hele 3,g om?

Herudover vil jeg også rigtig gerne flytte (min familie er flyttet fra den by jeg bor i), jeg vil derfor gerne flytte hjem til dem (lige nu bor jeg selv). er det muligt, at tage nogle af sine eksaminer i på det gymnasie jeg går på nu, og så måske gå om, hvor jeg så tage SRP om, og resten af de eksaminer om?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.

mvh Anna


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. januar 2016 af claok (Slettet)

Jeg regner med at SRP fungerer ligesom alle andre afsluttende fag på stx. Når du har fået din karakter så kan du klage, men hvis der ikke er noget at klage over, altså eksamen foregik efter reglerne, så er du nød til at gå hele 3.g. om(hvis altså du vil tage den om, man kan jo sagtens få en stx eksamen med et dumpet fag).

Det er mig bekendt kun på videregående uddanelser at man får flere chancer, selvfølgelig grundet i at hvis man dumper en eksamen, så må man ikke fortsætte på uddannelsen.


Skriv et svar til: Flytte mit studie og (kun) nogle af mine eksaminer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.