Studievejledning

At læse et fag op

25. januar 2016 af OliverHviid

Hej, det skal siges, at jeg ikke skal læse et fag op, men jeg spørger af ren nysgerrighed. Hvis man f.eks. skal læse et fag fra 0 til B, altså både C og B, hvor lang tid tager det? Og hvor hvor lang tid tager det at læse fra C til B?


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. januar 2016 af LilanKahn (Slettet)

Hvad menner du med at læse et fag op? som at tage på et højre nivue, læse op til eksamen eller hvor langtid faget tager som i undervisning?


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. januar 2016 af MaibritG

Jamen den korteste tid, jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om er et turboforløb i sommerferien. Ellers vil det tage et halvt til et helt år. Det afhænger dog helt af hvilket fag, det drejer sig om.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. januar 2016 af Jerslev

Turbo hold i sommerferien er kun ét niveau. Hvis du skal hæve et fag to niveauer skal du ud mindst et halvt år.
- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #4
28. januar 2016 af MaibritG

Turbo hold i sommerferien er kun ét niveau. Hvis du skal hæve et fag to niveauer skal du ud mindst et halvt år.

Det er altså ikke helt korrekt: https://odensekatedralskole.dk/gs.aspx og de fleste adgangskurser til ingeniøruddannelserne udbyder korte forløb fra 0-B niveau. Dog kan man som regel ikke springe fra C-A på et turboforløb.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. januar 2016 af Jerslev

Bemærk at ingen 0-B forløb er mindre end 2 måneder og kan derfor ikke foregå i sommerferien.

Ellers ser det ud til, at det kan gøres kortere end er halvt år ja.
- - -

mvh

Jerslev


Skriv et svar til: At læse et fag op

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.