Samfundsfag

studerendes forbrug ??

31. januar 2016 af interesseret (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hvorfor har mange studerende flere udgifter end indtægter? Min lærer sagde det kunne forklares ud fra noget med samfundsudviklingen og overførselsindkomster? Men forstår det ikke helt, hvad er jeres bud på dette? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. februar 2016 af Capion1

Det gælder vel ikke kun for studerende. At privatøkonomien hænger i laser kan skyldes mange ting. Har man som studerende kun SU, skal man for ikke at få overtræk på kontoen holde sig langt væk fra diskoteker, fredagsbar, hurtige kvik-lån, hvad man i alle tilfælde bør gøre!, café-latte, modetøj, dyre computere, dyre mobilabonnementer, fødselsdagsgaver til kære i familien, kødben til vovsen, benzin til knallerten, ...
Boligen eller værelset, man bebor, og den mest nødvendige fødeindtagelse med H2O til maden, æder så at sige hele SU'en. Sådan har det været, siden SU, oprindelig Ungdommens Uddannelsesfond, blev markedsført.
Et gammelt og godt råd siger, at man skal sætte tæring efter næring, men det er som antydet ovenfor lettere sagt end gjort.
  


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. februar 2016 af Stats

Du får omkring 5000 kr. som udeboende. Dine udgifter er da, husleje, mad, internet, telefon, og øvrige.

Huslejen svinger fra 1.500 til 4.500 kr.     - Jeg har kun set den til 1.500 én gang, men lukkede pga. svindel.
Mad svinger fra 700-2.500 kr.
Internet er vel omkring 200 kr.
Telefon ligger på omkring 100 - 150 kr.
Øvrige er omkring 200 - 300 kr.

Det er ikke så mærkeligt, at man som studerende kan få det dårligt, når økonomien er svær at holde styr på.

Mine udgifter:
3.200 kr. til husleje
2.000 til mad
Internet 200 kr
telefon 130 kr.
Øvrige 1.000-1.500

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #3
01. februar 2016 af interesseret (Slettet)

Tusind tak - har inddraget det at blandt andet efterspørgslen på mange studieboliger er større end udbuddet.

Skriv et svar til: studerendes forbrug ??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.