Spansk

Oversættelse fra dansk til spansk

31. januar 2016 af Studerendee (Slettet) - Niveau: B-niveau

Er der nogen som vil hjælpe mig med at oversætte følgende sætninger:

1) i fredags fejrede jeg min fødselsdag sammen med mange af mine venner og slægtninge.
2) Gæsterne kom kl. otte om aftenen og de sidste gik kl. fire om morgenen.
3 ) Jeg stod og snakkede med mine venner, da døren pludselig gik op og naboen trådte ind. Han var rasende.
5) Alligevel sagde min fætter Peter at det var den bedste fest af alle.

Mit bud er:

1) el sábado, celebré mi cumpleaños junto con muchos de mis amigos y familiares.
2) Los clientes llegaron tarde. ocho de la tarde y el último fue en. cuatro de la mañana.
3) Yo estaba hablando con mis amigos, cuando la puerta se abrió de repente y el vecino entró. Estaba furioso.
5) A pesar de ello, dijo mi primo Pedro que era la mejor fiesta de todos.


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. januar 2016 af jbmm

1) el sábado, celebré mi cumpleaños (kongruensfejl) junto con muchos de mis amigos y familiares.

2) Los clientes llegaron tarde. ocho de la tarde y el último fue en. cuatro de la mañana.
clientes = kunder; gæster = brug ordbog
om aftenen = de la noche (tarde = eftermiddag)
et tidspunkt udtrykkes med "a las/la + klokkeslet" (ex: kl. 1 = a la una)
"de sidste" er flertal


3) Yo estaba hablando con mis amigos, cuando la puerta se abrió de repente y el vecino entró. Estaba furioso.
5) A pesar de ello, dijo mi primo Pedro ?(ligefrem ordstilling) que era la mejor fiesta de todos.(kongruensfejl, hvilket ord refererer det til?)


Brugbart svar (0)

Svar #2
31. marts 2017 af jbmm

Dette var endnu engang bare en Google Translate oversættelse, som du jo plejer at bruge, så min hjælp til dig her på Studieportalen og i min indbakke er nu SLUT.

Jeg håber, at din lærer også kigger med på Studieportalen, så din præstation kan bedømmes derefter.


Skriv et svar til: Oversættelse fra dansk til spansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.