Generelt

Skoletaske til gymnasiet - Hvor mange liter?

31. januar 2016 af RoseTranebær

Hej!
Jeg skal starte på gymnasiet her til sommer og leder efter en skoletaske, der er behagelig og praktisk til alle de bøger, man får. Jeg ved godt, at det stadig er ret tidligt at lede efter en nu, men hvis jeg finder den rette nu, så vil jeg også kunne bruge den her i 9. klasse. 

Jeg har kigget på den her skoletaske, da jeg både synes, at den er pæn at se på og rimelig praktisk også: 

https://bagspace.dk/da/rygsaekke/315-herschel-parker-backpack-black.html

Men jeg føler dog, at 15 L ikke er stor nok. Hvad synes I?

Så mit spørgsmål er så: "Hvor mange liter skal en skoletaske rumme til gymnasiet?" - Altså hvor mange liter anbefaler I, at en skoletaske skal rumme til gymnasiet?

Tak på forhånd.  


Brugbart svar (0)

Svar #2
31. januar 2016 af K92H (Slettet)

Jeg havde en klassisk Eastpak (den med ét stort rum og lille rum foran) gennem hele min gymnasietid, og det var mere end rigeligt til de bøger, vi havde.


Svar #3
01. februar 2016 af RoseTranebær

#2

Er det den her, der kan rumme 24 L?

Og mange tak for svaret!

Vedhæftet fil:231515_350_A.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #4
01. februar 2016 af Soeffi

Se evt. https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1626573 om indsættelse af bileder.


Brugbart svar (0)

Svar #5
01. februar 2016 af JulieW99

Tag den beslutning, en gang når du har fået bøger. Det kan være langt de fleste af dine bøger er e- eller ibøger, og så er der ikke en grund til at slæbe rundt på en kæmpe taske.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #6
01. februar 2016 af LilanKahn (Slettet)

Du skal have plads til din bærbar en smule noter og evt 1-2 bøger. Mange gymnasier er gået over til https://systime.dk/ .


Brugbart svar (0)

Svar #7
01. februar 2016 af K92H (Slettet)

#3

#2

Er det den her, der kan rumme 24 L?

Og mange tak for svaret!

Ja, det var den.

Men hvis du også skal have plads til en computer, er det bedre at få en taske med seperat computerrum. 

Men ja, som nogle også skriver, vent til du skal i gymnasiet, så du ved præcist, hvor mange bøger du kommer til at skulle bruge.


Brugbart svar (0)

Svar #8
01. februar 2016 af sabi1 (Slettet)

en gigantisk skole taske er slet ikke nødvendigt på gymnasiet :) 
- mange på mit gymnasie render rundt med små fallraven tasker - jeg selv har en læder rygsæk som oftes kun indholder notes blog, penalhus, lommeregner , pc/tablet og lader til pc/tabletten :) 


Svar #9
02. februar 2016 af RoseTranebær

Tusinde tak for alle svarene :) Så I mener, at jeg skal vente med at købe en til, når jeg starter på gymnasiet?

Hvad med den Herschel skoletaske, jeg lagde et link op af? Kan den ikke bruges? Overvejer nemlig stærkt at købe den, men vil ikke, hvis den ikke er stor nok.

Brugbart svar (0)

Svar #10
02. februar 2016 af K92H (Slettet)

Hvis du ikke kan vente, så køb den da.

15 liter er rigeligt som skoletaske. Du skal jo ikke på overlevelsestur ;) 


Skriv et svar til: Skoletaske til gymnasiet - Hvor mange liter?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.