Dansk

Hjælp til novelle

02. februar 2016 af Thomasfj (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej!

Jeg kunne godt bruge noget hjælp til en novelle, hvor overemnet er "kærlighed"

Jeg har skrevet lidt over en side nu, men er blevet i tvivl om hvorvidt det jeg har skrevet er rigtigt.

Jeg har skrevet meget med "du sagde" "jeg svarede" altså, med du og jeg, men er det forkert at bruge?

Og historien er baseret på en sand hændelse, som jeg har oplevet har bare ikke brugt de rigtige navne og aldre :)

Det jeg regner med skal være handlingen:

Jeg sad og skrev med en, hun hed Siv vi havde skrevet i flere timer med hinanden, og det var faktisk rigtig hyggeligt, når jeg nu tænker over det. Nå men Siv skulle smutte, men det gjorde faktisk ikke så meget, fordi du sad i samme ‘rum’ du havde sat der i en time eller noget, men jeg havde lagt mærke til dig, selvom jeg ikke skrev direkte til dig nærmere “Hun ser da sød ud hende der” og hentydede til dig.

Nå men, Siv skulle som sagt smutte og kom ikke på igen, men jeg skrev med dig i stedet for. Du var faktisk rigtig sød og dejlig at skrive med. Vi spurgte ind til hinanden, alder, navn, hvor hinanden kom fra osv. Du hed Patricia, du var lige fyldt 15 år og kommer fra Sjælland. Jeg hedder Anders, er 17 år og kommer fra Jylland.

Vi skrev sammen i flere timer den dag. Klokken blev ret sent, nærmere halv to om natten og du blev træt, du skrev du ville logge af og smutte i seng, det var helt i orden med mig bare vi kunne skrive sammen næste dag. Vi skrev “godnat, sov godt” til hinanden, så loggede du af, det samme gjorde jeg.

Det blev så søndag, og jeg sad og ventede på dig i et rum, pludselig så jeg en joine rummet, men det var ikke dig. Jeg sad så og skrev med den person, og lige pludselig kom du ind, jeg blev så glad, det var helt fantastisk jeg skrev med det samme “Hej Patricia!” og du svarede igen. Igen, som dagen før, skrev vi sammen i flere timer den dag, og vi endte faktisk med at aftale vi skulle skype næste dag.

Mange tak for hjælpen! :)


Skriv et svar til: Hjælp til novelle

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.