Studievalg og videregående studie

Gennemlæsning af ansøgning

02. februar 2016 af Fridaw (Slettet)

Jeg har skulle skrive et grundlag om mig selv, interesser m.m for at søge ind på gymnasiet. Her har jeg skrevet, hvad jeg lige kunne finde på. Vil nogen læse det igennem? Evt. mangler der noget, fejl eller mærkelig rækkefølge? Kom gerne med ting, der kan gøres bedre. 

Jeg søger ind på studielinjen Samf A, Mat A og Natgeo B, fordi jeg synes, at det er nogle spændende fag, jeg godt kan lide og gerne vil forbedre mig indenfor. Jeg vælger linjen fordi jeg har en idé om, måske at ville studere statskundskab på universitet engang. Jeg har valgt dette gymnasium, fordi jeg synes det er et godt gymnasium med et godt studiemiljø, hvor jeg tror og håber på, at kunne passe rigtig godt ind. Jeg er en glad pige, der er vil med nye udfordringer og jeg elsker at lære og møde nye mennesker. I min fritid har jeg et piccolinejob, hvor jeg arbejder 2 gange om ugen, hvilket jeg er rigtig glad for. Ud over det går jeg til fitness og er sammen med mine venner. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. februar 2016 af Eksperimentalfysikeren

I linje 5 står der "der er vil". Det giver ikke mening.

Linje 3: "dette gymnasium". Du bør nok i stedet skrive gymnasiets navn. Derved understreger du, at det ikke er en standardansøgning, du har sendt ud til flere gymnasier.

Det ser for mig ud somom du bruger gramatisk komma. I så fald mangler du tre: linje 2: "...linjen fordi...", linje 5: "...udfordringer og jeg..." og linje 7: "...fitness og er ...".

Herudover synes jeg det ser godt ud.


Skriv et svar til: Gennemlæsning af ansøgning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.