Debat

Bagud - indhente pensum?

06. februar 2016 af JulieW99

Hej SP.

Sagen er, at jeg desværre, lige her inden 2. standpunkt i 1.g føler mig enormt bagud. Jeg ved ikke hvordan jeg skal indhente tingene, når mine lærere ikke har udfyldt studieplaner mm. Derudover har jeg heller ingen idé om hvordan jeg skal sætte mig ned og så komme i gang. Mit overskud er meget lille. Er der nogle der har erfaring med dette?

På forhånd tak for hjælpen.


Brugbart svar (1)

Svar #1
06. februar 2016 af Lapendio

Hej Julie,

Du er nødt til at bruge vinterferien med at skrive noter i den hensigt at "indhente pensum". 


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. februar 2016 af 123434

Hej Julie

Du må nok danne dig et overblik over, hvilke emner du og din klasse har været igennem. Hvis du har været fraværende af den ene eller anden grund, er du nok nødt til lige at læse op på, hvad klassen blev introduceret for, mens du var væk


Svar #3
06. februar 2016 af JulieW99

#1

Det er også planen, men som skrevet, så har jeg et meget, meget lille overskud.

#2

Jeg har et nogenlunde overblik, og det er ikke fordi mit fravær er slemt. Det står på 4,??% for året, og meget af det har ikke været timer jeg har været fraværende for. Derimod har det været fællestimer osv.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. februar 2016 af Jegvedingenting

Det virker som om du mere er træt i det, altså psykisk. Det har jeg også selv prøvet.

Overvej noget oliemassage. Det afstresser kroppen. Prøv det :)

Eventuelt noget rosenrod tilskud mod stress og træthed. Det har virket på mange.

http://www.med24.dk/kosttilskud/energiprodukter/rosenrod-complex-90-kap/product_info.php/cPath/91_225/products_id/1901

http://www.helsebixen.dk/shop/b/rosenrod-mod-stress-og-depression/


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. februar 2016 af Lapendio

#3

Det har jeg læst, men du er nødt til at udtrykke dig, hvorfor du har et "lille overskud". Såfremt du ikke vil stå frem om det offentligt på hjemmesiden, kan du kontakte mig, så kan jeg bedre hjælpe. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
06. februar 2016 af Josefinekh (Slettet)

Jeg mener, at lærerne har pligt til at udfylde studieplanerne, så prøv da at spørg dem, om de ikke kan få det gjort - det hjælper måske med at få et større overblik over tingene :)


Svar #7
06. februar 2016 af JulieW99

#5

Jeg bøvler bare med noget depression og angst, ift. min personlighedsudviklings forstyrrelse mm. Jeg får dog hjælp allerede.

#6

Det vil jeg helt sikkert prøve! :)

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #8
11. februar 2016 af Therk

Mentale ændringer kan muligvis også hjælpe dig. Trick dig selv til at tro det 'går godt', i stedet for at blive tyngdet af at du er 'bagud'. Tag fremskridt som det er: Fremskridt, i stedet for 'indhentning'. Hvad jeg mener er at du skal tænke positivt - der er ingen, som synes det er sjovt at være dårlig eller bagud; erstat:

I stedet for at sige ...                     -->      Sig i stedet:

Jeg er 40 sider bagud ..                       -->      Jeg har fået læst 10 sider!
Bogstavregning er surt og svært      -->      Så fik jeg hug på den opgave!
Alle de andre har så nemt ved det    -->      Nu er jeg blevet bedre til brøker!

Små overskuelige, daglige mål er din vej tilbage. Giv dig selv en masse succesoplevelser, så kommer motivationen. Pas på med at få ondt af dig selv og hjælp dig selv til at blive en, omend daglig og lille, vinder!


Brugbart svar (0)

Svar #9
15. februar 2016 af KunneIkkeFindeEtNaavn (Slettet)

Du kan også bruge folks noter herinde, nogle har altså skrevet rigtig gode noter, jeg bruger selv folks noter, i forbindelse med en opgave, fordi jeg gerne vil læse tingene på flere forskellige måder, men som sagt nogle noter er rigtig godt skrevet og ligetil og lette, så hvis der er nogle bestemte fag kunne du jo læse noter kun i dem og eventuelt skrive dem på din egen måde, så har du i værste tilfælde skrevet noget ned.


Svar #10
15. februar 2016 af JulieW99

#9

Jeg går ikke ind for at bruge andres arbejde, medmindre jeg vil finde mere information om at emne. Jeg undersøger det altid selv til at begynde med. :)

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #11
15. februar 2016 af Stats

Du kan altid oprette en tråd herinde på studieportalen hvis der er noget du ikke forstår. Jeg vil faktisk våge at påstå, at hvis du hænger ved herinde, og også hjælper de andre, så vil dine fremskridt blive bedre en dem fra din klasses.. Det vigtigst ved at oprette en tråd, det er at forklare præcist hvad du ønsker at få hjælp til, og gerne med hvad du har forsøgt at gøre for at løse opgaven.

Klø på, og mist ikke modet! :-)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #12
15. februar 2016 af JulieW99

#11

Jeg mangler bare en god omgang motivation til at komme i gang med mine ting, for jeg har ikke decideret svært ved det. Der er nok bare sket det, at jeg har et såkaldt "burn out," på trods af at mine år i skolen er et mindre end normalen. :)

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #13
15. februar 2016 af Jegvedingenting

#12

Julie - vil du godt prøve mit foreslag med rosenrøden? det lyder måske plat og useriøst, men jeg er dybt seriøs. Måske kan det hjælpe lidt for jeg ved udmærket at dit problem er manglende motivation. Jeg har også selv været der. Man orker ikke at lave en dyt. Jeg sad med min srp 1,5 dag før den skulle afleveres. Så træt var jeg af skolen... 

prøv det ærlig talt. notatteknik osv hjælper ikke rigtigt hvis problemet ikke er det. det lyder til at du er en dygtig pige (med manglende motivation) ved at blive skoletræt.


Svar #14
15. februar 2016 af JulieW99

#13,

Jeg kan vitterligt ikke forestille mig at min mor vil gå med til den slags. Sidst jeg nævnte at jeg ikke gad skole længere(og tilmed ville droppe ud), gik hun i sort. Hun er ikke fan af "medicin." Kender du eventuelle madvarer der kan hjælpe i stedet? Gerne noget frugt eller grønt, for det går hun 100% med til at købe.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #15
15. februar 2016 af Jegvedingenting

#14

Fanden tage din mor! (just kidding) :D Det er ikke dope. Det er et meget rent tilskud. Jeg ville give det en chance. 

Psst: du behøver jo ikke fortælle hende det, vel? :P

ellers er der yoga, oliemassage og koldt brusebad. massagen er dyr i forhold til rosenroden og et koldt brusebad. et koldt brusebad er nok også for ubehageligt for dig. du tør nok ikke 


Svar #16
15. februar 2016 af JulieW99

#15

Propper koldt vand i hovedet hver dag, og så har jeg Writeblock på min computer(latterligt effektivt mod danskafleveringer, lol - men hvem nyder også dem?). Jeg tror jeg vil prøve noget yoga eller meditation. Igen, rosenroden bliver svær, når det skal leveres til hendes adresse. Kommer nok til at prøve den når jeg en gang er blevet 18, og dermed har SU og penge.

Koldt brusebad er decideret ubehageligt, hvis det skal være sådan rigtigt koldt, og jeg er syg nok for tiden. :p

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #17
15. februar 2016 af Jegvedingenting

#16

Du kan levere rosenroden hos en venindes adresse , men 100% fair nok hvis økonomien ikke er til det, men en enkelt bøtte er da et forsøg værd ? Jeg havde sgu gjort det. Jeg har fx en smule nedsat syn for tiden derfor vil jeg prøve:

http://www.med24.dk/priskrig-pa-kosttilskud/blue-berry-plus-ojenvitamin-240-stk-/product_info.php/cPath/1429/products_id/5979

Og et koldt brusebad nu er selvfølgelig meget ubehageligt. Jeg tager selv varmt bad om morgenen haha :D

Spsiser gulerødder men synes ikke det hjælper rigtigt. 

Men ellers andre madvarer kender jeg ikke rigtigt, men hvis jeg finder noget mod det, så skriver jeg da gerne 


Svar #18
15. februar 2016 af JulieW99

#17

Økonomien er der ikke rigtigt, men jeg vil helt sikkert skrive mig det bag øret. Mit dårlige syn på venstre øje burde jeg nok få tjekket, for det har været skidt siden 5. klasse tror jeg.

Derudover tror jeg at min manglende motivation og stress skyldes frygt for næste år, for fremtiden, og frygten for ikke at være god nok. Det får mig i hvert fald jævnligt til at gå i sort. Derudover frygter jeg også mine karakterer falder(mit snit hedder 8,1 lige pt.), så 10 og 12-taller presser jo også.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #19
15. februar 2016 af Jegvedingenting

#18

Æd den frygt råt!! :D BE STRONK 

Og husk at dine muskler omkring øjene også bør masseres engang imellem da den påvirker ens koncentration.

Ellers så er fed laks også godt for koncentrationen :)


Svar #20
15. februar 2016 af JulieW99

#19

Lettere sagt end gjort, når man har familie med vilde forventninger, og i 6 år igennem folkeskolen er opdraget med, at den mindste fejl gør mig til at dårligere menneske, og det kun fejlfrit er godt nok. 

- - -

Vh Julie


Forrige 1 2 Næste

Der er 23 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.