Studievejledning

optagelseprøve

07. februar 2016 af pink4lady

Hej. Jeg er desværre ikke blevet UPV derfor skal jeg søge om optagelsesprøve på HF

mit spørgesmål er så er der nogle der har prøvet sådan en før og ligesom kan fortælle om deres oplevelse og om prøven var svær 

Jeg er meget nervøs det betyder rigtig meget for mig at kunne gennemfører HF 


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. februar 2016 af JulieW99

De jeg gik i 9. klasse med, som skulle tage den til STX, dumpede med et brag. Der er formentligt grund til at du ikke er blevet vurderet uddannelsesparat. Er dit snit 7, eller deromkring, burde det nok være realistisk nok. Er dit snit enormt lavt, er det nok knapt så realistisk.

Held og lykke med det hele.

- - -

Vh Julie


Svar #2
07. februar 2016 af pink4lady

mine lærer samt uu-vejleder anbefaldet mig til at tage en optagelseprøve, jeg får gode karakter stort set i alle fag, men på grund af matematikken blev jeg ikke uddannelsesparat, jeg synes selv at jeg er nogenlunde god til matematik, jeg kender en del der bare har taget en optagelseprøve og som bare er kommet ind 


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. februar 2016 af JulieW99

At du ikke er god til matematik er en latterlig grund til at du ikke er vurderet parat. Tag du hellere optagelsesprøven - jeg er sikker på det nok skal gå. Må jeg høre hvad karakter du får i matematik? Vurderingen bør være set på dig samlet, ikke på baggrund af et enkelt fag.

- - -

Vh Julie


Svar #4
07. februar 2016 af pink4lady

fuldstændig enig. Jeg er parakt socialt, jeg møder til tiden, laver mine lektier og er altid i skole. Jeg har fået et enkelt 02  i matematik ellers har jeg fået 7


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. februar 2016 af JulieW99

Så skal du slet ikke være bange for optagelsesprøven overhovedet. At du ikke er vurderet parat på baggrund af et enkelt 02 er til grin. Jeg var gået til ledelsen på skolen og havde klaget noget så voldsomt. Det er ikke en ordentlig vurdering der er foretaget af dig.

- - -

Vh Julie


Svar #6
07. februar 2016 af pink4lady

Min UU-vejlder var ikke enig i vurderingen overhoved, hun prøvet at snakke med min lærer men med uden held. Jeg overvejer bare at tage den optagelseprøve og så tage den der fra, men jeg er bar virkelig bange for ikke at kunne klare den. 

- jeg vil virkelig gerne vise at min lærer tog fejl og at jeg sagten kan klare HF 


Brugbart svar (0)

Svar #7
07. februar 2016 af JulieW99

Det er din vejleder der skal vurdere dig, og ikke din lærer. Vejlederen bør, så vidt jeg husker, i hvert fald have det sidste ord. Hvis dine karakterer er som du siger bliver optagelsesprøven ikke et problem overhovedet. Tag prøven og kom du bare ind på den HF.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: optagelseprøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.