Andre fag

Til hvilke eksamener må man bruge google oversæt?

08. februar 2016 af 656 - Niveau: C-niveau

Er der nogen der ved, til hvilke eksamener det er tilladt at bruge google oversæt? Der er tale om STX. Det er bare, så jeg ved, om jeg skal bruge eller ikke bruge google oversæt til de daglige afleveringer. Arbejdsmåden med de daglige opgaver skal helst være det samme som til den endelige eksamen.


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. februar 2016 af Studentos

Undgå Google oversæt, Google oversæt giver dig oftest fejlagtige oversættelser, der slet ikke giver mening i forhold til den pågældende sætning, du oversætter. 

Det ville også tydeligt kunne ses, at du bruger Google oversæt. Er selv overbevist om, at man distancerer sig fra sin reelle kunnen ved brugen af Google oversæt.


Svar #2
08. februar 2016 af 656

Ja jeg ved det godt. Jeg bruger også kun oversætteren sjældent. Jeg bruger programmet for at tjekke om det oversætter nogenlunde det samme som hvad jeg oversætter. Eller om det oversætter det til noget andet, som for mig lyder mere rigtig. Hvis det oversætter til noget, som for mig er volapyk, vil jeg selvfølgelig ikke skrive det ind i min opgave. 

Hvis man slet ikke må bruge google oversæt til eksamenerne, må jeg nok helt stoppe med at bruge programmet til opgaveskrivning. 

Hvis man derimod godt må bruge google oversæt til eksemenerne skal jeg lære at bruge programmet på den mest konstruktive måde.


Svar #3
08. februar 2016 af 656

Er der slet ingen der kender reglerne?


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. februar 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

Hvis ud må bruge interernettet til den pågældende eksamen, må du bruge Google Translate, ellers ikke.


Svar #5
08. februar 2016 af 656

Tak for svaret.

Ved du tilfældigvis om man må bruge internettet til skriftlig engelsk B eksamen og skriftlig tysk A eksamen? 


Brugbart svar (0)

Svar #6
08. februar 2016 af Studentos

Umiddelbart må du, hvis du har adgang til internettet. Dine lærere skulle gerne oplyse dig omkring hvilke hjælpemidler, som er tilgængelig.


Skriv et svar til: Til hvilke eksamener må man bruge google oversæt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.