Matematik

Vinkler

08. februar 2016 af Malik2 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hvilke formler skal jeg bruge her? =)

Vedhæftet fil: 111.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. februar 2016 af StoreNord

Under AC som hypotenuse har du en retvinklet trekant.


Brugbart svar (1)

Svar #2
08. februar 2016 af Soeffi

Vedhæftet fil:1660659.png

Brugbart svar (1)

Svar #3
08. februar 2016 af Soeffi

Vedhæftet fil:Untitled.png

Svar #4
09. februar 2016 af Malik2 (Slettet)

#3

Jeg må desvære ikke bruge geogebra i dette opgave hvordan skal jeg regne dette ud?


Brugbart svar (1)

Svar #5
09. februar 2016 af Soeffi

#4 

Du behøver ikke at bruge Geogebra. Der er tale om en omtegning af den tegning, som du allerede har. Det er meningen at du skal finde de retvinklede trekanter og bruge dem. 

Vinklerne er regnet ud i Geogebra og vist som kontrol.


Svar #6
09. februar 2016 af Malik2 (Slettet)

#5
#4 

Du behøver ikke at bruge Geogebra. Der er tale om en omtegning af den tegning, som du allerede har. Det er meningen at du skal finde de retvinklede trekanter og bruge dem. 

Vinklerne er regnet ud i Geogebra og vist som kontrol.

Hmm ok jeg har lavet dette tegning med alle de hjælpe trekanter og har brugt en hjælpe trekant til at finde vinkel C man hvordan skal jeg finde vinkel u og z, skal jeg bruge tang. hos vinkel z?


Brugbart svar (1)

Svar #7
09. februar 2016 af Soeffi

Prøv at finde siderne i trekant ABE ved hjælp af Pythagoras læresætning og derefter vinklerne ved hjælp af cosinus og sinusrelationerne.

En anden måde er at bruge tangens. Prøv at bruge tangens til at finde vinklerne på hver side af z og træk dem fra 180°.


Svar #8
09. februar 2016 af Malik2 (Slettet)

#7

Prøv at finde siderne i trekant ABE ved hjælp af Pythagoras læresætning og derefter vinklerne ved hjælp af cosinus og sinusrelationerne.

En anden måde er at bruge tangens. Prøv at bruge tangens til at finde vinklerne på hver side af z og træk dem fra 180°.

Jeg kan se at opgave C er 2.5 men er D så 3.5 siden max højden er 4.5


Brugbart svar (1)

Svar #9
13. februar 2016 af Soeffi


Skriv et svar til: Vinkler

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.