Matematik

Omdrejselegeme

10. februar 2016 af JoakimThurde (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, hele mit spørgsmålet er vedhæftet i dokumentet.

Jeg har blot et spørgsmål. Hvis jeg bruger formlen ved omdrejningslemegemer, får jeg svaret til at give ca 220. Men det rumfang må da kun være for M?, så dermed skal jeg gange med yderligere to for at få hele rumfanget af huset. Misforstår jeg noget her, eller er det korrekt?

MVH Joakim


Svar #1
10. februar 2016 af JoakimThurde (Slettet)

Glemte lige næste opgave. Gælder det så det samme ved opgave b, hvor jeg igen skal gange med to?

Jeg har svarene, hvis der ikke ganges med to, så det er ikke fordi, at jeg har brug for udregninger, men blot opklaring om, der skal ganges med to eller ej ;)


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. februar 2016 af peter lind


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. februar 2016 af peter lind

Hvor får du de 2 fra ? Hvis du kun har integreret fra 0 til 2,1 skal du gange formlen med 2 ellers ikke.

I den næste skal du ikke gange med 2


Svar #4
10. februar 2016 af JoakimThurde (Slettet)

Altså, hvis jeg integrerer fra -2,1 til 2,1 får jeg vel kun arealet af området M, der netop er i førsteaksen, og det er jo netop 1 og 2 kvadrant. 

Ifølge grafen går huset da også i hhv 3 og 4 kvadrant eller misforstår jeg her? Derfor vil jeg netop gange med 2 


Brugbart svar (0)

Svar #5
10. februar 2016 af peter lind

Det er husets rumfang ikke dets areal, du skal finde. Formlen for et omdrejningslegeme forudsætter et omdrejningslegeme og dermed også, at der er områder på begge sider af aksen


Svar #6
10. februar 2016 af JoakimThurde (Slettet)

Tusind tak! 


Skriv et svar til: Omdrejselegeme

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.