Projektopgaven (9. kl.)

Hvordan skal jeg fremstille min projektopgave?

11. februar 2016 af kristinaswagger (Slettet)

Jeg er utrolig meget i tvivl, og har virkelig brug for noget hjælp. Jeg står og snart er færdig med niende klasse, men vi skal så igang med projektuge her efter vinterferien. Mit store problem er så, jeg har aldrig lavet en projektopgave før, og da jeg står alene, aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre. 

Men kunne jo lige stadig med at sige hvad mit emne er, og mit emne er anoreksi. Jeg har fundet en video på youtube, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at lave noget i den samme stil. Der er en pige der har nogle parpir hvor der står en hel masse ting, eksempel. Jeg er for fed. og der ingen grund til jeg lever. Jeg er intet værd. Og så nogle tal på hvor mange piger og drenge der lider af sygdommen og sådan noget. 

Mit spørgsmål går så egenligt på, hvordan skal jeg fremlægge det? Hvad skal jeg vise foran klassen? Hvornår skal filmen på? Hvad skal jeg læse op af det jeg får skrevet ned til selve mine problemformuleringer. 

Jeg er ny i klassen, og snakker ikke rigtig med nogle, så der er ikke rigtig nogle der kan hjælpe mig der. Og er også bare skide nervøs for at skulle fremlægge foran hele klassen. Jeg græder mig selv i søvn ved tanken, jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre..                                                                                                                                                                                                                                                                         

Jeg er på så bar bund, og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal få det hele frenstillet ordenligt.. Håber virkelig der er en der kan hjælpe.


Svar #1
11. februar 2016 af kristinaswagger (Slettet)

#0

Jeg er utrolig meget i tvivl, og har virkelig brug for noget hjælp. Jeg står og snart er færdig med niende klasse, men vi skal så igang med projektuge her efter vinterferien. Mit store problem er så, jeg har aldrig lavet en projektopgave før, og da jeg står alene, aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre. 

Men kunne jo lige stadig med at sige hvad mit emne er, og mit emne er anoreksi. Jeg har fundet en video på youtube, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at lave noget i den samme stil. Der er en pige der har nogle parpir hvor der står en hel masse ting, eksempel. Jeg er for fed. og der ingen grund til jeg lever. Jeg er intet værd. Og så nogle tal på hvor mange piger og drenge der lider af sygdommen og sådan noget. 

Mit spørgsmål går så egenligt på, hvordan skal jeg fremlægge det? Hvad skal jeg vise foran klassen? Hvornår skal filmen på? Hvad skal jeg læse op af det jeg får skrevet ned til selve mine problemformuleringer. 

Jeg er ny i klassen, og snakker ikke rigtig med nogle, så der er ikke rigtig nogle der kan hjælpe mig der. Og er også bare skide nervøs for at skulle fremlægge foran hele klassen.

Jeg er på så bar bund, og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal få det hele frenstillet ordenligt.. Håber virkelig der er en der kan hjælpe.


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. februar 2016 af navneterperry (Slettet)

Du skal bare lige vide at du sagtens kan klare den alene! Der var heller ikke nogen der ville være sammen med mig til min projektopgave i 9. klasse, men jeg endte med at være en af de eneste der fik 12! Så jeg siger bare at du skal nok klare det, så længe du gør dit bedste!

De fleste plejer at fremlægge ud fra en powerpoint med nogle dias, hvor der er noget tekst og billeder på. Og du skal sige det højt, som du synes er vigtigt at man siger højt, for at man kan forstå emnet/oplægget. Dvs. at du kan ikke gå ud fra at alle ved hvad anoreksi er og så bare snakke om hvor mange der har det og hvordan man løser problemet - du er også nødt til at fortælle lidt om hvad anoreksi er for en sygdom. 

Hvis du skriver en overordnet problemformulering og et udkast til nogle underspørgsmål, som du gerne vil svare på i dit oplæg, så vil jeg gerne hjælpe dig med at lave en rækkefølge og fortælle dig hvor det ville være smartest at sætte din video ind - som jeg forresten synes er en rigtig fin idé til et kreativt produkt! 
Kh. Mette


Skriv et svar til: Hvordan skal jeg fremstille min projektopgave?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.