Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP klage - hjælp!

12. februar 2016 af skinkemaster (Slettet)

Hej Studieportalen !

Jeg har her for nyeligt fået min SRP tilbage, og fået en karakter som jeg mener er uretfærdig. Jeg fik fik 7, men mente selv den var til 10, grundet indhold, fomalia o.l. 

Jeg har sat mig ind i reglerne, og kan forstå at det er muligt at få en ombedømmelse, hvilket jeg rigtig gerne vil have.

Vigtig information: Landet ligger således, at jeg er på sidste år nu. De 2 første år havde jeg en afsætningslære som, efter min mening, var rigtig god og lærte os tingene på sin måde - hvilket gav rigtig god mening. Jeg lå højt når det kom til karakterne ved denne lære. På 3 år har vi nu fået en helt anden lære, som gør tingene på sin måde, hvilket er stik modsat hvad vi lærte de 2 første år. Desuden er det meget repritation på 3 år, men vores nye lære gennemgår det samme, men siger noget andet end hvad vi har lært, og derfor giver det jo ikke rigtig nogen mening - hvis i kan følge mig. Dertil ligger jeg lavt nu på karakterne, hvilket er virkelig irriterende.

Personligt mener jeg at dette har påvirket min karakter. Og jeg vil næsten vædde 100 kroner på, at hvis jeg afleverede min SRP til min gamle afsætning lære, ville jeg ligge mellem 10 og 12, ish. 

Mit spørgsmål lyder egentligt bare om der er nogle som hurtigt gider, at læse min SRP igennem og derefter komme med en bedømmelse. Det ville også være rat, hvis jeg kunne få en mening om jeg skulle angive en klage. 

OBS: Det haster self lidt, således fristen ikke løber ud. 

Tak på forhånd. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
12. februar 2016 af Moderatoren

Bemærk at dit SRP også kan blive vurderet dårligere end 7. Husk at en censor også har været med til at bedømme dit SRP.

Prøv at læse Studienets vejledning til at klage over en karakter her


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. februar 2016 af MaibritG

Personligt mener jeg at dette har påvirket min karakter. Og jeg vil næsten vædde 100 kroner på, at hvis jeg afleverede min SRP til min gamle afsætning lære, ville jeg ligge mellem 10 og 12, ish. 


Jeg er helt enig med Jeppe. Det er jo ikke din vejleders vurdering, der vejer tungest i SRP, men censors. Det er jo netop en form for sikkerhed for eleven, hvis vejlederen enten er "for sød" ved eleven eller det stikmodsatte.

Hvor er det specifikt, at du mener, at der er sket en fejlvurdering?

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #3
12. februar 2016 af skinkemaster (Slettet)

Jamen, det er svært at vurdere...

Jeg mener bare det en helhedsfejlvudering - hvis du kan følge mig.


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. februar 2016 af MaibritG

Jamen, det er svært at vurdere...

Jeg mener bare det en helhedsfejlvudering - hvis du kan følge mig.

Der var nu en ret god pointe med mit spørgsmål. For kan du ikke specifik redegøre for hvor fejlbedømmelsen ligger, så kan du lige så godt lade være med at skrive klagen. Det er ikke nok med en reference til 7-trinsskalaen og dens beskrivelse af hvad et 7 og et 10-tal dækker over.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (1)

Svar #5
12. februar 2016 af Stats

Hvis du får accepteres en reevaluering af din SRP kan den gå 3 veje. Ét du får samme karakter som før. To, den bliver højere.. Eller tre, du får en lavere karakter end før..

Ps. Det er op til skolens rektor at vurdere, om din klage skal videre i systemet (hvoraf hun/han måske ikke vil stikke sin kollega og dermed give dig medhold i sagen..)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: SRP klage - hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.