Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Dokumentar på DR2 om SRP (og snyd)

14. februar 2016 af PeterValberg

Interessant dokumentar om snyd med SRP (sendes lige nu på DR2)

[ LINK ]


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. februar 2016 af Jerslev

Tak for linket. Den ryger på listen. :-)
- - -

mvh

Jerslev


Svar #2
14. februar 2016 af PeterValberg

Jeg tænker, at programmet er tilgængelig i en begrænset tid.
Sådan plejer det at være med DR's programmer på nettet.

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. februar 2016 af MaibritG

Jeg er i hvert fald meget overrasket over, at gymnasielærerne potentielt selv bidrager til SRP-snyd.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. februar 2016 af Jerslev

Jeg var faktisk ikke klar over, at man som underviser ikke må hjælpe i eksamensperioden.

Meget spændende program.
- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #5
14. februar 2016 af OnceUponATime

Man må godt hjælpe som underviser under skriveperioden, det blev vist for nyligt ændret. Tidligere måtte underviserne ikke, men nu må de gerne.
Jeg blev faktisk også overrasket over, at nogle faktisk gad skrive sådan en opgave!
Jeg er selv blevet spurgt om ikke jeg ville skrive en SSO opgave for 3000kr og jeg synes ærlig talt ikke at selv 10.000kr er al den besvær værd! Man skal jo sætte sig ind i emnet og garanterer endda personen en god karakter. Det er jo et kæmpe pres, som gymnasieeleverne netop selv ønsker at kaste fra sig.
Og det fangede mig rigtig meget det der med, at nogle kan nærmest snyde sig ind på en videregående uddannelse! Det er godt nok unfaire, at nogle med måske mindre kompetencer kommer ind på et studie. Det presser jo også de elever der ikke havde i sinde at snyde, til netop at snyde, for at konkurrere med alle de andre.

Brugbart svar (0)

Svar #6
27. november 2017 af Weeke (Slettet)

Nogle der ved, hvor man kan se den. Linket virker ikke.

Skriv et svar til: Dokumentar på DR2 om SRP (og snyd)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.