Psykologi

Psykologi imod din klasselærer

26. februar 2016 af PeterHansen221 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Kan man ikke bruge nogen psykologiske metoder, til at ens lærer får et godt indtryk af en selv, og kan skaffe sig nogen bedre karakter. Var bare nysgerrig, ikke andet :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. februar 2016 af Stats

Nu ved jeg ikke hvordan det er på universitetet. Men på gymnasiet, så er den bedste psykologiske metode, at blive venner med dem :-)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. marts 2016 af Stygotius

Mon ikke et bedste er at være god til sit fag og glemme alle fiksfakserier???

Prøv i øvrigt at skrive dine beskeder på dansk.


Brugbart svar (1)

Svar #3
23. marts 2016 af DrNielsen

Jeg tror du skal passe meget på med nævnte strategier. De er lette at se igennem :-)


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. marts 2016 af Stygotius

Eller måske at "gennemskue", -hvis det skal være på dansk.


Brugbart svar (1)

Svar #5
23. marts 2016 af DrNielsen

Bevares.

- Jeg ved dog ikke hvor relevant det er for dette indlæg, idet jeg er sikker på at forfatteren forstår hvad jeg mener. Jeg er mediciner, ikke lærer :-)


Brugbart svar (0)

Svar #6
23. marts 2016 af Stygotius

Man går vel normalt ud fra at ikke kun en lærer, men også en mediciner kan tale sit eget sprog og ikke behøver blafre med danglish..


Brugbart svar (1)

Svar #7
23. marts 2016 af DrNielsen

Som allerede antydet tror jeg ikke der er nogen der er i tvivl om hvad jeg mener. Jeg forstår hvad du mener - helt sikkert! Men der er også grænser hvor irrelevante peditesser jeg gider hænge mig i. Det har absolut ingen relevans for mit hverv eller daglige virke :-)

Ha' en god dag :-)

/J


Brugbart svar (0)

Svar #8
23. marts 2016 af Stygotius

"Det har absolut ingen relevans for mit hverv eller daglige virke"

Tja, man må så håbe at denne badskær kan stave rimeligt i hvert fald i sine journaler og ikke kalder ulnus for ulcus. ...men det har nok heller ingen relevans, men er blot en "peditesse". (-måske en fodfejl?)


Brugbart svar (0)

Svar #9
23. marts 2016 af DrNielsen

Hvis du vil diskutere bliver du nødt til at læse hvad jeg skriver, ellers kommer vi ingen steder :-). 

At lave grelle fejl, som at kalde overekstremiteten for underekstremiteten er selvfølgelig aldrig en god ting. Men om en læge formulerer sig med "ser igennem" eller "gennemskuer" er en irrelevant peditesse. Min hverdag består i at navigere rundt i danske, engelske, latinske og græske ord og vendinger - og det er da meget muligt at jeg ikke er i stand til helt at gennemskue om ordstillingen hører til det pågældende sprog. Essensen er, at folk ved hvad jeg mener, og gør som jeg forventer.

Du er velkommen til at sætte dig ned og analysere og påpege de (sikkert talrige) fejl der er i dette indlæg, hvis du mener det har nogen relevans for det oprindelige spørgsmål. Ellers vil jeg anbefale dig at gå ud og nyde det gode vejr - det er så godt for humøret!

God påske :-)

/J


Brugbart svar (0)

Svar #10
23. marts 2016 af Stygotius

1  Engelsk "see through" hedder simpelthen på dansk "gennemskue" og ikke noget påtaget danglish..

2  "peditesse" hedder på dansk "petitesse"

-mæn deee da rægtid, -baar vi ka f'sdå va du menår sååå ræsden liiigyldi..


Brugbart svar (0)

Svar #11
23. marts 2016 af DrNielsen

Jeg betvivler bestemt ikke dine grammatiske evner, jeg betvivler dine evner til at forstå relevansen af et spørgsmål :-) Jeg kan ikke rigtig finde ud af om du ikke vil, eller ikke er i stand til dette - og jeg ved snart ikke hvad der er værst :-)

/J


Skriv et svar til: Psykologi imod din klasselærer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.