Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp har fået fejlbedømt min SRP

29. februar 2016 af Bohnefeld (Slettet)

Hej jeg har fået min SRP opgave tilbage i emnet "Den amerikanske velfærdsstat" der fokuserer på Obamacare. Jeg har fået karakteren 4 for opgaven grundet af min censor, som mente denne karakter var det jeg fortjente, men mine to andre lærer i engelsk og samfundsfag gav mig 7. Nu vil jeg så klage, da jeg ikke synes det er fair, og det virkede som om min censor var ekspert i Obamacare, og havde høje forventninger til det samfundsfaglige, selvom jeg kun har samfundsfag på B-niveau og engelsk på A. Er der nogen med samfundsfaglig viden der ville læse den igennem og hjælpe med nogle gode argumenter til et klagebrev sosm skal godkendes af min rektor?! 

Mvh Bohnefeld :D


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. marts 2016 af MaibritG

havde høje forventninger til det samfundsfaglige, selvom jeg kun har samfundsfag på B-niveau og engelsk på A

Om faget er B- eller A-niveau har absolut ingen betydning for din SRP. Du kan ikke slække på B-fags indholdet, da din SRPs indhold bliver vurderet som en samlet enhed. Du har trods alt også selv valgt din fagkombination.

I mine hører lyder et emne som "Obamacare" også mere som en SRP med hovedvægt på samfundsfag frem for engelsk. 

Mit råd er, at du sammen med dine vejledere får formuleret en klage. De må kunne give dig inputs til hvilke elementer i din opgave, der taler for et 7-tal frem for et 4-tal.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. marts 2016 af Studscientpol (Slettet)

#0

Du skriver om amerikansk politik. "Desværre" indgår det som en del i pensummet på Samfundsfag på A niveau. Måske derfor har censor følet, at du har manglet noget. 


Skriv et svar til: Hjælp har fået fejlbedømt min SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.